SănătateNutriție si AlimenteVitamina B8 inositolul: beneficii sănătate, doza recomandată, efecte secundare

Vitamina B8 inositolul: beneficii sănătate, doza recomandată, efecte secundare

Vitamina B8 sau inositolul este o vitamină solubilă în apă, ca toate celelalte vitamine B. Este produsă de organism în flora intestinală, dar, prin urmare, este ușor de eliminat prin urină. Este necesar un aport bun din alimentație și, uneori, un supliment. Aceasta joacă un rol vital în buna funcționare a organismului nostru și este, ca toate vitaminele, indispensabilă.

Beneficii vitamina B8

Rol important în metabolismul nutrienților

Această vitamină este o coenzimă care joacă un rol esențial în metabolismul nutrienților. În metabolismul lipidic, este implicat în biosinteza anumitor aminoacizi. Facilitează asimilarea și utilizarea grăsimilor în organism. În metabolismul carbohidraților, asigură transformarea lor în glucoză.

De asemenea, ajută la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge (glicemie). La nivelul proteinelor, contribuie la sinteza aminoacizilor. Prin urmare, joacă un rol esențial în producerea de energie și, prin urmare, de combustibil pentru organism.

CITESTE
Este înghețata sănătoasă? 8 proprietăți ale înghețatei

Este implicată în sinteza altor vitamine, cum ar fi B9 și B12.

Îmbunătățește starea pielii

O deficiență de vitamina B8 poate duce la afecțiuni ale pielii, cum ar fi dermatita sau acneea. Protejează pielea de oxidarea celulară. De asemenea, favorizează reînnoirea celulară și are un efect hidratant important. Ca urmare, inositolul reduce ridurile și efectele îmbătrânirii premature a pielii.

Inositolul îmbunătățește, de asemenea, sănătatea și calitatea unghiilor. Cantitatea potrivită ajută la menținerea unghiilor mai groase și mai puțin fragile.

Vitamina B8 este adesea folosită ca tratament pentru căderea părului pentru a o încetini. Se găsește, de asemenea, în unele șampoane, loțiuni, balsamuri și tratamente medicale pentru căderea părului.

Inositolul este esențial pentru mai multe procese celulare diferite. Acesta acționează ca un mesager secundar pentru celulele dumneavoastră și ajută la funcții precum reglarea insulinei și legarea neurotransmițătorilor.

În plus, inositolul oferă beneficii pentru sănătate precum:

Îmbunătățirea sindromului metabolic

Sindromul metabolic include mai mulți factori de risc, cum ar fi tensiunea arterială ridicată, grăsimea de pe burtă și nivelul ridicat al zahărului din sânge, toate acestea crescând riscul de diabet și boli de inimă.

CITESTE
Dieta Sirtfood: ce este această dietă?

Într-un studiu, femeile care erau la postmenopauză și care aveau sindrom metabolic au luat suplimente de inositol timp de un an. La sfârșitul anului, toate au prezentat o îmbunătățire a sindromului metabolic. De fapt, 20% dintre femei nu mai îndeplineau criteriile pentru a avea sindrom metabolic.

Șanse reduse de diabet gestațional

Diabetul gestațional este un tip de diabet care apare doar în timpul sarcinii. Într-un studiu, femeile cu risc ridicat de diabet gestațional au fost tratate cu inositol și comparate cu un grup de femei cărora li s-a administrat un placebo. Femeile cărora li s-a administrat inositol au avut mai puține șanse de a dezvolta diabet gestațional și mai puține șanse de a avea nevoie de insulină.

Gestionarea sindromului ovarelor polichistice

Sindromul ovarelor polichistice (SOPC) se caracterizează printr-o rezistență crescută la insulină, care are efecte secundare, cum ar fi creșterea indicelui de masă corporală (IMC) și cicluri menstruale anormale.

Inositolul a fost la fel de eficient ca metforminul, un medicament utilizat în mod obișnuit pentru tratarea diabetului de tip 2, în creșterea sensibilității la insulină la femeile cu SOPC. Aproximativ jumătate dintre femei au prezentat o scădere a IMC și ciclurile lor menstruale au revenit la normal.

CITESTE
Carnea de iepure: calorii, nutriție, beneficii pentru sănătate

Cum se utilizează

Nevoia de vitamina B8

La fel ca în cazul oricărui macro sau micronutrient, cerințele se schimbă în timp. Iată necesarul de vitamina B8 pentru fiecare populație:

Populațiaµg / zi
Copii6
Copil de la 1 la 3 ani12
Copil de la 4 la 9 ani20 à 25
Între 10 și 15 ani35 à 45
De la 16 ani Femeie însărcinată Bărbat în vârstă50
Femeii care alăptează55
Femei mai în vârstă60

Necesarul zilnic mediu de vitamina B8 pentru un adult este, prin urmare, de 50 µg. În general, este ușor de acoperit prin sinteza sa în organism și o dietă bună. Deficiențele pot apărea cu anumite consecințe. Cu toate acestea, un exces de această vitamină nu are niciun incident, deoarece excesul este excretat în urină.

Atunci când inositolul este utilizat pentru beneficiile sale pentru păr, piele sau unghii, merită suplimentată cu 15 mg/zi.

În mod normal, o dietă diversificată poate acoperi destul de ușor aceste nevoi.

Unde se găsește în dieta noastră?

Vitamina B8 se găsește în cantități variabile în multe alimente, zilnic. Acestea sunt enumerate mai jos:

CITESTE
Ce sunt polifenolii: beneficii sănătate, riscuri
Alimenteµg/100g
Drojdie179 ug/100g
Lăptișor de matcă107µg/100g
Semințe oleaginoase49 µg/100g
Organe comestibile35 µg/100g
Pâine integrală32 ug/100g
Ouă fierte tari16 ug/100g
Varză10 ug/100g
Brânză Brie8 µg/100g
Fructe roșii4µg/100g

Interacțiuni cu alte substanțe

Vitamine B8 : ce qu'il faut savoir sur la biotine (vitamine H)

Unele substanțe pot împiedica organismul să asimileze în mod corespunzător vitamina B8 și, prin urmare, pot provoca deficiențe. Acesta este cazul anumitor medicamente, în special al antibioticelor și al tratamentelor pentru epilepsie.

Modificarea compoziției microbiotei intestinale reduce absorbția acestei vitamine. Consumul de ouă crude cu avidină în albușul de ou captează vitamina B8 și împiedică absorbția acesteia. Acest lucru este valabil și în cazul alcoolului.

Proprietăți chimice

Vitamina B8 există în 8 forme diferite, dar numai D-biotina se găsește în mod natural și are activitate vitaminică. Acesta constă într-un inel de 2-imidazolidinonă fuzionat cu un inel tiolan cu o grupare de acid pentanoic atașată. Această D-biotină joacă un rol în transferul de dioxid de carbon cu mai multe enzime carboxilază.

Istorie

Vitamina B8 a fost descoperită în urma unui experiment cu albuș de ou crud, bogat în avidină, antagonistul B8. Acest consum, în cantități mari, induce leziuni ale pielii, căderea părului și tulburări neuromusculare.

CITESTE
Alimentație împotriva cancerului

Gătitul albușurilor de ou cu drojdie (bogată în inositol) a ajutat la limitarea acestor efecte. Mecanismul său de acțiune și importanța sa în viața de zi cu zi au fost dezvoltate treptat și au fost puțin cunoscute până în 1980. În prezent, interesul și efectele sale sunt din ce în ce mai mult studiate și recunoscute.

Surse:

  1. Santamaria A, Giordano D, Corrado F, Pintaudi B, Interdonato ML, Vieste GD, Benedetto AD, D’Anna R. One-year effects of myo-inositol supplementation in postmenopausal women with metabolic syndrome. Climacteric. 2012;15(5):490-5. doi:10.3109/13697137.2011.631063
  2. Crawford TJ, Crowther CA, Alsweiler J, Brown J. Antenatal dietary supplementation with myo-inositol in women during pregnancy for preventing gestational diabetesCochrane Database Syst Rev. 2015;2015(12):CD011507. doi: 10.1002/14651858.CD011507.pub2
  3. Chiappelli J, Rowland LM, Wijtenburg SA, et al. Evaluation of myo-inositol as a potential biomarker for depression in schizophreniaNeuropsychopharmacol. 2015;40(9):2157-2164. doi:10.1038/npp.2015.57
  4. Palatnik A, Frolov K, Fux M, Benjamin J. Double-blind, controlled, crossover trial of inositol versus fluvoxamine for the treatment of panic disorderJ Clin Psychopharmacol. 2001 Jun;21(3):335-9. doi:10.1097/00004714-200106000-00014
  5. Levine J, Barak Y, Gonzalves M, Szor H, Elizur A, Kofman O, Blemaker RH. Double-blind, controlled trial of inositol treatment of depressionAm J Psychiatry. 1995;152(5):792-794. doi:10.1176/ajp.152.5.792
  6. Pintaudi B, Di Vieste G, Bonomo M. The effectiveness of myo-inositol and d-chiro inositol treatment in type 2 diabetesInternational Journal of Endocrinology. 2016;2016:1-5. doi:10.1155/2016/9132052

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole