SănătateNutriție si AlimenteUn truc simplu pentru micul dejun ar putea fi cheia pentru o...

Un truc simplu pentru micul dejun ar putea fi cheia pentru o viață mai lungă și mai sănătoasă

Studiile anterioare au subliniat că un mic dejun devreme reduce riscul de rezistență la insulină și îmbunătățește managementul greutății. După o zi lungă și obositoare, organismul folosește multă energie pentru a repara uzura de peste noapte, iar un mic dejun echilibrat este primul pas în acest sens.

După o zi lungă și obositoare, corpul folosește multă energie pentru a repara uzura și a se rupe în timpul nopții, iar consumul unui mic dejun echilibrat este primul pas către toate acestea.

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei și, la propriu, pregătește terenul nu doar pentru o zi, ci și pentru sănătatea pe termen lung. Fie că este vorba de nivelul de zahăr din sânge, de colesterol sau de riscul de boli de inimă, alimentele de la micul dejun pot face o diferență semnificativă în toate.

Pe de o parte, unele alimente conțin nutrienți esențiali, cum ar fi proteine, carbohidrați complecși și grăsimi sănătoase, există altele care ar putea fi încărcate cu zaharuri ascunse, calorii și carbohidrați simpli care ar putea contribui la creșterea în greutate, obezitate și tulburări metabolice, având astfel un impact asupra longevității. Dar știați că momentul micului dejun este la fel de crucial ca și alimentele pentru micul dejun atunci când vine vorba de longevitate?

Cum afectează micul dejun longevitatea?

Potrivit unui studiu publicat în The Lancet, o dietă proastă contribuie la mai multe decese în comparație cu consumul de tutun. În mod similar, aceasta poate crește durata de viață dacă se fac alegeri mai înțelepte – cercetările indică faptul că consumul de alimente potrivite ar putea prelungi durata de viață cu până la șase-șapte ani la persoanele de vârstă mijlocie și cu 10 ani la adulții tineri.

CITESTE
Sănătatea pielii: o rețetă sănătoasă de suc de legume pentru o piele strălucitoare

Principalii factori alimentari care pot contribui la riscul de deces timpuriu sunt:

  • Consumul a prea puține fructe și legume
  • Aport scăzut de cereale integrale
  • Aport scăzut de nuci și semințe
  • Aport ridicat de sodiu
  • Aport scăzut de acizi grași omega-3

Care este cel mai bun moment pentru a lua micul dejun?

Fiind cea mai importantă masă a zilei, este important să mâncăm micul dejun la momentul potrivit pentru a avea beneficii pentru sănătate – iar experții cred că savurarea acestuia în zorii zilei ar putea ajuta la o viață mai lungă.

Anterior, studiile au subliniat consumul unui mic dejun timpuriu pentru un risc mai mic de rezistență la insulină și o mai bună gestionare a greutății – cu toate acestea, experții cred acum că mâncatul acestuia încă de la ora 7 dimineața ar putea îmbunătăți speranța de viață.

Pentru aceasta, experții de la City University of New York au urmărit 34.000 de americani cu vârste de peste 40 de ani timp de mai multe decenii și au comparat ora la care aceștia au mâncat cu rata mortalității de-a lungul anilor. Publicat în jurnalul Nutrition, studiul a arătat că luarea micului dejun la 6-7 dimineața a redus riscul de deces timpuriu din cauza bolilor de inimă, și a cancerelor cu șase procente, spre deosebire de cei care l-au mâncat mai târziu.

CITESTE
Cum să reduci presiunea fără să pui presiune pe tine însuți

Cele mai proaste alimente pentru micul dejun din toate timpurile

Pe de o parte, consumul unui mic dejun timpuriu poate atenua riscul de boală; dar ce se întâmplă dacă faceți toate alegerile dietetice greșite?

Aruncați o privire la cele mai proaste alimente cu conținut ridicat de zahăr pentru micul dejun pe care ar trebui să le evitați:

  • Iaurturi cu conținut ridicat de zahăr
  • Granola
  • Alimente prelucrate congelate
  • Produse de panificație
  • Batoane proteice

După o zi lungă și obositoare, corpul folosește multă energie pentru a repara uzura de peste noapte, iar consumul unui mic dejun echilibrat este primul pas spre toate acestea. Acest lucru ajută la echilibrarea hormonilor și a nivelului de zahăr din sânge pentru a se pregăti pentru ziua care urmează.

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

*Toate produsele recomandate de Aflaraspunsul.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

CITESTE
Jabuticaba: Superfructul care este astăzi aici, mâine dispare
Urmărește-ne și pe:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole