Auto MotoAutoturismeSUV Mahindra Scorpio-N, pe care europenii l-ar dori: mai solid decât predecesorul...

SUV Mahindra Scorpio-N, pe care europenii l-ar dori: mai solid decât predecesorul său

În cea de-a doua generație, vehiculul de teren cu șasiu s-a schimbat mult atât la interior, cât și la exterior. În plus, este mai mare decât modelul anterior. Noul model este disponibil cu motoare turbo pe benzină și diesel.

Anunțat în luna mai, SUV-ul indian Mahindra Scorpio-N a fost în cele din urmă complet retrogradat. Vă reamintim că modelul de primă generație este în serviciu din 2002, iar de atunci a fost supus mai multor modernizări. Și în 2005 au încercat chiar să vândă SUV-ul în Europa.

În același timp, “primul” Scorpion este încă în mare cerere în țara sa natală, așa că a decis să o lase: un astfel de vehicul off-road a primit “numele” Classic, în plus, mai târziu va fi ușor modificat.

Cea de-a doua generație a SUV-ului a păstrat structura șasiului, dar platforma este nouă. De altfel, Mahindra a anunțat că noul SUV nu are niciun detaliu în comun cu precedentul Scorpio.

Cu toate acestea, arhitectura este aceeași: o suspensie independentă cu două brațe în față și o punte continuă pe arcurile din spate (la care a fost adăugat mecanismul Watt).

CITESTE
Ce este o supapă PCV și cum o înlocuiesc?

În același timp, Scorpio-N are amortizoare dependente de amplitudine, precum și frâne pe disc pe toate roțile (modelul de primă generație are “tobe” în spate).

Lungimea noului vehicul de teren este de 4662 mm, cu 206 mm mai mare decât cea a predecesorului său. Modelul a adăugat 97 mm la lățime (acum 1917 mm), iar ampatamentul a crescut cu 70 mm, ajungând la 2750 mm. Însă înălțimea este redusă cu 138 mm, ajungând la 1857 mm.

Noutatea constă în jantele de 17 sau 18 inch (vechiul Scorpio este oferit acum doar cu jante de 17 inch).

Se spune că studioul italian Pininfarina a lucrat la designul lui Scorpio-N (acesta este controlat de Mahindra). Ca urmare, în cea de-a doua generație, mașina a fost vizibil mai frumoasă. Astfel, grila a fost lărgită, pe ea au apărut pene și o nouă emblemă a mărcii (nu este un fluture, ci Twin Peaks).

Farurile sunt extinse, indicatoarele de direcție sunt acum dinamice, iar proiectoarele de ceață încadrează “potcoavele” care acționează ca lumini de semnalizare.

Luminile din spate au fost făcute verticale, iar hayonul este încă articulat. În locul antenei care iese în față, există o aripă în partea din spate a acoperișului.

CITESTE
Stellantis investește în electrificare și conducere autonomă

În interior – un nou panou frontal, un tunel central, un volan și un “spațiu de depozitare”. Nu se poate spune că este o “bază” bogată: există un sistem multimedia cu un ecran tactil de 8 inch (predecesorul său are un ecran de 7 inch), o pereche de airbaguri, senzori de parcare spate și aer condiționat.

Versiunea de top include faruri LED, airbaguri și airbaguri laterale, ESP, camere de luat vederi față și spate, senzori de parcare față, climatizare pe două zone, scaun electric pentru șofer, aer condiționat separat în spate, trapă, încărcare wireless pentru smartphone.

Iar cel mai scump Mahindra Scorpio-N este un Mahindra Scorpio cu șase locuri, cu scaune separate pe al doilea rând (celelalte versiuni au șapte locuri).

SUV Mahindra Scorpio-N, pe care europenii l-ar dori: mai solid decât predecesorul său
Mahindra Scorpion-N

Noutatea va fi oferită cu motoare cunoscute de la alte modele proaspete ale companiei: vorbim de SUV-ul Mahindra Thar și de SUV-ul Mahindra XUV700. Motorul pe benzină este “turbo four” mStallion 2.0, pe Scorpio-N produce 203 CP, cuplul maxim este de 370 Nm cu o transmisie “mecanică” cu șase trepte sau 380 Nm cu o 6AKP (vehiculul off-road anterior nu avea “automată”).

CITESTE
Chinezii de la BYD au devansat Tesla în vânzările globale în primul semestru

Acest SUV are doar tracțiune spate. Motorul mHawk 2.2 turbodiesel are două opțiuni de putere – 132 sau 175 CP. Cuplul motorului de bază este de 300 Nm, acest motor este echipat cu un 6MKP, cu acesta Scorpio-N are și o tracțiune exclusivă pe roțile din spate.

Mai vechiul turbodiesel cu “mecanic” produce 370 Nm, cu “automat” – 400 Nm, pentru un SUV cu 175 de cai putere, este prevăzută o tracțiune integrală (cu o conexiune rigidă a punții față, o cutie de viteze și un blocaj al diferențialului spate) .

Vehiculele cu tracțiune integrală dispun de un sistem de selectare a modului de rulare 4Xplor (există patru în total – Normal, Zăpadă, Noroi și rulote, Nisip). În plus, Scorpio-N, cu cel mai puternic motor diesel, are un sistem separat de selectare a tracțiunii. setări (Zip – setări economice, Zap – mod standard, Zoom – sport).

Deocamdată, au fost anunțate doar prețurile pentru un SUV cu tracțiune spate și “mecanic” – de la 15.000 la 25.000 de dolari. Chiar și așa, această listă de prețuri va fi relevantă doar pentru primii 25.000 de cumpărători, iar apoi prețurile vor fi majorate.

CITESTE
Cum înlocuiești cremaliera de direcție: procedură

În India, comenzile vor începe să fie acceptate începând cu 30 iulie, iar livrările vor începe în toamnă. Noul Scorpio-N va apărea și în Africa de Sud, Nepal, Australia și Noua Zeelandă.

Din păcate, încă nu există planuri de a trimite SUV-ul în Europa, deși un astfel de SUV ar prinde cu siguranță rădăcini în țara noastră, mai ales pe o piață în plină de cazane la mana a doua.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole