SănătateFitnessSport și sănătate: motive bune pentru a face mișcare

Sport și sănătate: motive bune pentru a face mișcare

Lipsa de timp, oboseala… acestea sunt scuzele folosite adesea pentru a evita ora de sport. Cu toate acestea, un stil de viață sedentar este dăunător. Pentru a trezi sportivul din tine, nouă argumente, toate dovedite științific.

Când corpul tău se mișcă, capacitatea inimii și funcția respiratorie cresc, mușchii primesc suficient oxigen, articulațiile funcționează, creierul este mai alert… Ești în deplinătatea capacităților tale.

Exerciții fizice pentru a vă controla greutatea

Sportul în sine nu te face să slăbești, dar te ajută. În timpul activității fizice, chiar dacă nu este foarte intensă, organismul consumă grăsimi. Dar mai ales pierdem apă, iar acest lucru nu este suficient pentru a slăbi.

Pentru a pierde în greutate, trebuie să vă adaptați aportul alimentar la cheltuielile energetice. De asemenea, este important de știut că, după o dietă, activitatea fizică este cea care face diferența între persoanele care recuperează kilogramele pierdute și cele care își controlează greutatea.

CITESTE
15 exerciții de postură care durează doar 10 minute

Exerciții fizice pentru a combate anxietatea

O persoană în formă, cu o imagine corporală bună, este mai în măsură să facă față dificultăților vieții și să lupte mai ușor cu anxietatea.

Sportul pentru a preveni anumite boli

Sport și sănătate: motive bune pentru a face mișcare

Se știe de mult timp că exercițiile fizice sunt bune pentru inimă. Descoperirile mult mai recente privind cancerul indică aceeași direcție. Exercițiile fizice regulate reduc riscul de cancer de sân cu 30% și riscul de cancer de colon cu 40-50%. În ceea ce privește prevenirea diabetului de tip 2, efectele sunt, de asemenea, spectaculoase.

Acțiunile întreprinse la persoanele cu risc (cu niveluri anormale ale glicemiei) și care implică regimul alimentar, greutatea și activitatea fizică reduc riscul de a deveni diabetic cu 60%, afirmă cu entuziasm profesorul Oppert.

Exerciții fizice pentru a construi oase puternice

Pentru a preveni osteoporoza, boala legată de pierderea masei osoase, nimic nu este mai bun decât gimnastica, baschetul sau dansul. Vibrațiile și tensiunile mecanice create de salturi și impulsuri stimulează celulele care produc osul. Pentru a construi oase puternice, este important să începem să practicăm de mici.

CITESTE
Cum să utilizați Garmin Connect pentru a vă monitoriza sănătatea și fitness-ul

Sport pentru o sănătate mai bună

În anumite patologii cronice, activitatea fizică este prescrisă acum ca un adevărat medicament. Victimelor unui infarct miocardic li se oferă programe de reeducare prin exerciții fizice, ceea ce are ca rezultat reducerea numărului de recidive.

La diabetici, sportul crește transportul de glucoză în mușchi, ceea ce reduce necesarul de insulină. Aceeași rețetă pentru insuficiența respiratorie.

Exercițiile fizice îmbunătățesc sănătatea prin modificări ale ADN-ului

Într-un studiu publicat în revista “Molecular Metabolism oamenii de știință de la Universitatea din Copenhaga susțin că efectele benefice ale exercițiilor fizice ar putea rezulta parțial din modificări în structura ADN-ului nostru și că aceste modificări sunt numite “epigenetice”.

ADN-ul este manualul de instrucțiuni moleculare din toate celulele noastre. Unele secțiuni ale ADN-ului nostru sunt gene, în timp ce altele reglează ce gene sunt activate sau dezactivate, când și în ce țesut. Oamenii de știință au descoperit că exercițiile fizice “recondiționează” activatorii din regiunile ADN cunoscute ca fiind asociate cu riscul de a dezvolta boli.

Pentru a ajunge la această concluzie, ei au recrutat bărbați tineri și i-au supus unui program de exerciții de rezistență de șase săptămâni. Oamenii de știință au prelevat o bucată de țesut de la un mușchi al coapsei înainte și după programul de exerciții fizice și au examinat dacă au apărut modificări în ADN-ul lor după antrenament. Aceștia au constatat că, după finalizarea programului de antrenament de anduranță, structura mușchilor scheletici ai tinerilor a fost modificată în mod pozitiv.

CITESTE
Mersul pe jos în timpul sarcinii: cum și când?

Echipa de cercetători a dorit apoi să afle în ce măsură efectele benefice ale antrenamentului fizic afectează și organele aflate la distanță de mușchi, cum ar fi creierul. Se pare că acest bun obicei induce secreția de factori musculari care vizează creierul și, astfel, capacitățile cognitive. “Datele noastre oferă dovezi ale unei legături funcționale între antrenamentul fizic și modularea riscului de îmbolnăvire la om”, concluzionează cercetătorii.

Sport și sănătate: motive bune pentru a face mișcare
Sport și sănătate: motive bune pentru a face mișcare

Exercițiu pentru a crește puterea creierului

Activitatea fizică crește fluxul sanguin către creier. Nimic nu este încă pe deplin dovedit, dar ar putea exista un beneficiu asupra funcțiilor cerebrale (memorie, atenție…), în special la persoanele în vârstă. Aceasta ar putea fi o modalitate de a preveni boala Alzheimer.

Sport pentru a stimula sexualitatea

Exercițiile fizice regulate vă pregătesc pentru cheltuielile energetice ale actului sexual. De asemenea, crește frecvența actului sexual… cu condiția să nu faceți exerciții fizice intense.

Activitatea fizică îmbunătățește secreția anumitor hormoni care favorizează dorința la femei. În cele din urmă, acțiunea sa benefică asupra sistemului cardiovascular asigură o mai bună erecție pentru bărbați.

Exercițiu pentru a avea un copil frumos

Activitatea fizică (mersul pe jos, înotul etc.) este perfect posibilă în timpul sarcinii. Copilul va avea numai beneficii de pe urma lui. Fluxul crescut de sânge oferă mai mult oxigen și reglează nivelul de zahăr din sânge, ceea ce reprezintă un factor important în creștere.

CITESTE
Stretchingul înainte de sport, inutil sau eficient?

A face sport pentru a trăi mai mult

Suma acestor beneficii are un efect asupra longevității noastre, ceea ce este logic. S-a dovedit științific că o activitate fizică regulată reduce mortalitatea prematură cu 30%. Potrivit experților de la Inserm, acest lucru corespunde unei creșteri a speranței de viață cu unul sau doi ani.

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

*Toate produsele recomandate de Aflaraspunsul.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

Urmărește-ne și pe:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole