TehnologieJocuri PC OnlineSfârșitul jocurilor îndrăznețe (Saints Row)

Sfârșitul jocurilor îndrăznețe (Saints Row)

Saints Row. Această serie de jocuri obișnuia să mă înnebunească. Data trecută, eroii noștri au cucerit iadul și au devenit conducătorii galaxiei. Împușcături și strategii, puzzle-uri și curse, misiuni și groază. Dar există oare un loc pentru prostie în jocurile serioase? Bineînțeles că există!

Să luăm ca exemplu finalurile pline de umor din Silent Hill 2, nu câinele sau extratereștrii. Nu cumva au stricat atmosfera meciului? Nu. Probabil din cauza sloturilor Super Turbo Turkey Puncher. A încetat Doom 3 să mai fie un joc horror de acțiune? Bineînțeles că nu!

Creatorii jocului nu s-au temut să distreze oamenii cu secrete amuzante, recompensând jucătorii pentru curiozitatea lor. Iar unele jocuri s-au transformat chiar într-o grămadă de idei îndrăznețe de-a lungul timpului. Așa a fost seria Saint Row, în care prima parte a încercat să copieze Grand Theft Auto, iar cea de-a treia, bazată pe umor negru și parodii ale jocurilor populare, a mers mai departe.

Creatorii actualizării Saint Row au spus că vor face jocul mult mai casual, în tradiția primelor jocuri. Dar nu asta a făcut ca emisiunea să fie populară!

CITESTE
Cum să redai în flux un joc de pe o consolă PS4

Cu toate acestea… Vremurile se schimbă. A început o nouă eră în care politica determină despre ce și despre cine se poate vorbi.

Glumele îndrăznețe pot jigni pe oricine, așa că este mai bine să le aruncați și să transformați totul într-un spectacol de clovni. Acest lucru este clar evident în infamul prim trailer pentru noul Saints Row. Telespectatorii l-au înecat în dezgust.

Sfârșitul jocurilor îndrăznețe (Saints Row)

Există jafuri de mașini, împușcături, urmăriri de mașini și urmăriri de motociclete. Protagoniștii zboară pe fereastra unei clădiri, apoi aterizează pe acoperișul unui vecin. Aceștia dau peste capul unui cowboy uriaș care aproape îi strivește pe bandiți. Și totul se termină cu un duel cu bazooka! Arată foarte bine.

Sfârșitul jocurilor îndrăznețe (Saints Row)

Dar este implementat un pic plictisitor aici. Niciuna dintre mișcări nu funcționează. Personajele principale sunt respingătoare. Uitați-vă la poza cu ei. Toate sunt atât de luminoase încât reușesc să se confunde cu peretele. Acești tipi nu sunt plini de testosteron. Sunt adolescenți plictisiți care caută atenție. O astfel de capacitate de a pompa distracție ar fi invidiată de Dementorii lui Harry Potter.

CITESTE
Elden Ring: Bandai îi trimite o sabie adevărată lui Let Me Solo Her pentru a-l felicita

Distracția ostentativă în stil Fortnite cu eroi clovni intră în jocurile moderne. Nu doar pentru că nivelul de toxicitate pe internet a crescut.

În fiecare an, oamenii se plictisesc de “eroi progresiști” și de scenarii fără dinți în jocurile AAA, unde, în loc de divertisment, li se ține o prelegere despre “cum să nu jignești un fulg de nea”.

Dacă dezvoltatorii doresc ca jocul lor să rămână interesant, ar trebui să introducă diversitatea (a nu se confunda cu o distribuție de personaje “diversă și incluzivă”). Jocurile ar trebui să fie îmbogățite cu evenimente, nu să transforme totul într-o terci de aceleași activități.

După o bătălie grea, acordați-i jucătorului o pauză. Consolează-te cu o glumă după un moment trist. Nu controlați manual vehiculul. Lăsați-o să ia propriile decizii. De aceea, jocurile de groază au zone sigure. Sau momente umoristice în jocuri serioase.

Valve are o bună înțelegere a psihologiei umane. Dezvoltatorii știu ce își doresc jucătorii, iar în Half-Life 2 au făcut-o perfect. Trebuie să schimbi constant ritmul acolo.

Scenele de conversație, de altfel, sunt și ele perfect echilibrate. Să luăm ca exemplu Eastern Black Mesa din Half-Life 2. Mai întâi de toate, îl întâlnim pe Dr. Mossman, îi spunem o scurtă poveste și îl lăsăm să vadă locația în lift. Urmează alte dialoguri. Și totul este structurat în așa fel încât amortizorul lui Gordon să rămână tăcut. Și apoi ni se permite să ne jucăm cu pistolul gravitațional ca recompensă pentru atenția noastră.

CITESTE
Cum să joci jocuri pe Chromebook-ul tău
Sfârșitul jocurilor îndrăznețe (Saints Row)

Dar ce se întâmplă dacă joci jocul a doua oară, a treia oară, a zecea oară și nu vrei să auzi din nou același lucru? Acestea fiind spuse, dezvoltatorii au oferit șansa de a te juca cu mediul! Priviți tăieturile de ziar. Ali a comentat. Întoarceți cristalul. Totul este făcut pentru a menține interesul.

Inițial, această scenă a durat mai mult. A deschis un pic mai mult personajele, dar a fost prea lung pentru ca jucătorul să se plictisească. A fost tăiat pentru că jocurile ar trebui să fie distractive, nu plictisitoare!

Jocurile bune au o mulțime de elemente echilibrate și au loc pentru prostie. Suferința prin absurdități îi permite jucătorului să se relaxeze, să se pregătească pentru o tranziție ulterioară.

Hideo Kojima din seria Metal Gear Solid nu s-a temut să spargă al patrulea perete și să glumească cu jucătorul, în ciuda tonului serios al narațiunii.

Atunci când dezvoltarea unui joc este un proces creativ, ceea ce înseamnă că autorii știu exact ce emoții vor să simtă utilizatorul în orice moment, s-a lucrat foarte mult.

Așadar, în 2022, ne amintim cu nostalgie de jocurile din anii 00 și 10, de munca autorului cu titluri specifice în spate. Iar acum, crearea de jocuri pentru marile corporații este o bandă rulantă bine reglementată și în continuă schimbare. Ce fel de creativitate poate exista? Este deja o performanță să livrezi un lucru care să funcționeze cel puțin la timp.

CITESTE
Probleme din industria AAA. Agenda, jocuri-servicii, management

Marile companii vor continua să lanseze aceleași jocuri cu modificări minime, cu scripturi sigure, astfel încât să nu existe niciun motiv de scandal. Ideile îndrăznețe sunt tăiate. Și asta e doar o gingășie goală.

Sfârșitul jocurilor îndrăznețe (Saints Row)

Concluzie

Volition Studios, care dezvoltă în prezent Saints Row, a pierdut deja mai mulți angajați cheie. Lansarea jocului a fost amânată pentru 23 august 2022 (din februarie 2022). Dar la început, cu câtă dulceață au cântat reprezentanții studioului că “se așteptau la o astfel de reacție” din partea fanilor și că “nu vor da înapoi”.

Jocurile nu sunt viața reală. În ele se pot crea lumi în care limitele sunt doar imaginația creatorilor. Și este păcat când dezvoltatorii, altădată răutăcioși, decid brusc să creeze un proiect fără dinți, în stilul Fortnite, în care oamenii incluzivi dintr-un oraș de jucărie se împușcă.

Chiar și foștii angajați Rockstar se îndoiesc acum că GTA 6 își poate permite să fie la fel de scandalos ca versiunile anterioare. Totul pentru liniștea câtorva activiști de pe Twitter.

În cele din urmă, militanții găsesc întotdeauna un motiv pentru a se simți jigniți, jucătorii sunt indignați, studiourile dau faliment și nimeni nu trage nicio concluzie.

CITESTE
Cum poți îmbunătăți calitatea imaginii în jocurile mai vechi

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -
- Advertisement -top-shop.ro

Conținut exclusiv

- Advertisement -vegis.ro

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole

- Advertisement -