Legislaţie Politic SocialȘtiri internaționale"Războiul" împotriva motorinei și a benzinei: Ce țări spun "nu" la final

“Războiul” împotriva motorinei și a benzinei: Ce țări spun “nu” la final

5 țări din UE solicită prelungirea duratei de viață a mașinilor diesel și pe benzină, declarându-se nepregătite să treacă la regimul de e-mobilitate.

Opoziția lor față de planul Uniunii Europene de încetare violentă a vânzărilor de mașini noi diesel și pe benzină începând cu 2035 exprimă 5 state membre ale asociației, potrivit unui document aflat în “mâinile” agenției Reuters.

Reamintim că propunerea UE de a pune capăt vânzărilor de mașini cu motoare termice este axa principală a planului său strategic de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990.

Este de așteptat ca eurodeputații să se pronunțe în favoarea propunerii de mai sus pentru a urma negocierile cu Parlamentul European privind legea finală. La începutul lunii iunie, parlamentul se arătase pozitiv în ceea ce privește “oprirea” mașinilor cu motoare pe benzină și diesel.

Cu toate acestea, potrivit Reuters, există 5 țări care cer o prelungire a duratei de viață a mașinilor convenționale. Este vorba despre Italia, Slovacia, Portugalia, România și Bulgaria.

În special, acestea susțin că vehiculele comerciale ușoare ar trebui să atingă o reducere a emisiilor de CO2 cu 80% până în 2035 și 100% până în 2040în loc de reducerea de 100% până în 2035 propusă de Comisie.

CITESTE
S-a sinucis un influencer de 31 de ani care avea 4,2 milioane de urmăritori pe Instagram

Un oficial bulgar, care a vorbit sub protecția anonimatului, a declarat că politica în domeniul climei ar trebui să țină cont de factori economici și sociali, cum ar fi “diferențele semnificative” în ceea ce privește puterea de cumpărare între țările UE.

Se referă în esență la mașinile electricecare, deși își cresc cota de piață, continuă să fie mai scumpe decât cele convenționale, ceea ce le face inaccesibile pentru o mare parte a consumatorilor.

În urmă cu câteva zile, “Nu” la sfârșitul motoarelor cu combustie internă a spus ministrul de finanțe al țării, Christian Lindner, declarând că Germania nu se va conforma legislației europene.

Christian Lindner este și autorul Asociației Constructorilor Germani de Automobile (VDA) care a vorbit despre o decizie greșită “care acționează în detrimentul cetățenilor, al pieței, al inovației și al tehnologiilor moderne”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -
- Advertisement -top-shop.ro

Conținut exclusiv

- Advertisement -vegis.ro

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole

- Advertisement -