SănătateNutriție si AlimenteProlina, un aminoacid neesențial, dar important

Prolina, un aminoacid neesențial, dar important

Prolina este un aminoacid neesențial care este o componentă a proteinelor. Chiar dacă organismul știe cum să sintetizeze prolina, este important să i se asigure o cantitate suficientă prin alimentație, deoarece aceasta este implicată în metabolismul colagenului, care este esențial pentru integritatea articulațiilor, țesuturilor și tendoanelor.

Caracteristicile prolinei :

  • Necesar pentru aminoacizi
  • Aminoacid cu o structură unică
  • Ajută la sinteza colagenului
  • O cantitate bună de prolină este importantă pentru articulații, anexe și tendoane
  • Se găsește în principal în alimentele de origine animală

De ce să mănânci alimente bogate în prolină

BENEFICII

Prolina este un aminoacid sintetizat de organism din acid glutamic.

Prolina este implicată în metabolismul colagenului, care este esențial pentru articulații, piele și tendoane.

Promovează vindecarea

În cazul unei leziuni, o cantitate suficientă de prolină în organism va ajuta organismul să se vindece în mod corespunzător.

15 alimente care conțin colagen și prolină

Prolina, un aminoacid neesențial, dar important

Deși prolina este sintetizată de organism, unele alimente sunt bogate în ea.

CITESTE
Dieta pentru gută: un regim alimentar sărac in purine
alimenteDimensiunea porțieiCantitatea de prolină (mg)
Gelatină deshidratată100 g5000 până la 7000
Crema de brânză100 g3986
Carne de vită100 g3607
Varză100 g2942
Tamari100 g2686
Pastramă100 g2615
Porc100 g2435
Iaurt simplu100 g2425
Brânză parmezan100 g2342
Pace100 g2246
Pui100 g2238
Lapte100 g1935
Sparanghel100 g1744
Spanac100 g1366
Ciuperci100 g1304

Cum să utilizați corect prolina

Utilizarea de prolină

Pentru a menține sănătatea, se recomandă un aport de prolină de 500 până la 3000 mg pe zi.

Deoarece prolina are un impact pozitiv asupra calității țesutului conjunctiv și a vindecării rănilor, suplimentarea poate fi indicată pentru a ajuta la vindecarea rănilor și pentru a oferi rezistență și robustețe unghiilor, pielii și părului.

Doza poate varia de la 500 la 4000 mg pe zi, în funcție de problemă și de context.

Efecte adverse ale prolinei

Consecința deficienței de prolină

În cazul deficitului de prolină, se observă fragilitatea pielii, probleme articulare și vase de sânge slabe.

Consecințele unui exces de prolină

Pentru un adult sănătos, prolina în cantități mari nu are consecințe asupra sănătății.

CITESTE
Consumul de morcovi poate ajuta la reducerea riscurilor cardiace

Interacțiuni cu alte elemente

În general, o dietă bogată în vitamine și aminoacizi favorizează sinteza de prolină și colagen.

Proprietăți chimice

Formula acestui aminoacid este C5H9NO2, masa sa molară 115, 1305 g/mol. Prolina are o structură unică, este singurul aminoacid proteinogen care are o amină secundară.

Reziduurile de prolină se pot grupa împreună pentru a forma o spirală, ceea ce se întâmplă în special în timpul sintezei colagenului.

Surse:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole