Legislaţie Politic SocialȘtiri internaționaleMiliardarul Leonardo Del Vecchio: proprietarul brandului Ray-Ban a murit la 87 de...

Miliardarul Leonardo Del Vecchio: proprietarul brandului Ray-Ban a murit la 87 de ani

Decesul la vârsta de 87 de ani al italianului Leonardo Del Vecchio, care a făcut o avere de miliarde de dolari cu un mic laborator de optică, a anunțat Corriere della Sera, potrivit Bloomberg.

Avere de 25,7 miliarde de dolari

Crescut într-un orfelinat din Milano, Del Vecchio s-a mutat în orașul alpin Agordo, la nord de Veneția, pentru a-și deschide un magazin, începându-și afacerea, care avea să intre în istorie, ca mic furnizor de accesorii scheletice pentru sticlarii locali.

Miliardarul Leonardo Del Vecchio: proprietarul brandului Ray-Ban a murit la 87 de ani
Miliardarul Leonardo Del Vecchio: proprietarul brandului Ray-Ban a murit la 87 de ani

Printr-o serie de exporturi, compania sa, EssilorLuxottica, a ajuns în vârf. A devenit un lider mondial în industrie. Numele de renume mondial Ray-Ban și Oakley s-au numărat printre zecile de mărci de ochelari pe care Del Vecchio le-a cumpărat în drumul său spre vârf.

Potrivit Bloomberg Billionaires Index, averea sa netă era de 25,7 miliarde de dolari la 1 iunie.

El deținea 32% din EssilorLuxottica, gigantul franco-italian de ochelari care a rezultat în urma fuziunii din 2018 a Luxottica cu gigantul francez Essilor, producător de lentile.

CITESTE
Britanicii prezic că Rusia va trece la ocuparea regiunii Donețk

Compania, care produce rame pentru case de lux precum Armani și Prada, deține mărci “grele” precum Ray-Ban.

Are peste 180.000 de angajați, activează la nivel global, iar o divizie se ocupă de produse de lux și tehnologie medicală.

EssilorLuxottica este cel mai mare retailer de ochelari din lume și cel mai mare producător de ochelari.

Timid, dar și luptator

Timid și secretos din fire, Del Vecchio a petrecut zeci de ani evitând metodic lumina reflectoarelor.

Într-unul dintre rarele sale interviuri recente, mogulul a fost întrebat cum și-a construit imperiul. “Întotdeauna am încercat să fiu cel mai bun în ceea ce fac – asta este”, și-a dezvăluit “secretul”, încheind cu o frază despre ceea ce l-a adus în vârf: “Niciodată nu m-am săturat”.

Pe lângă participația sa de control în EssilorLuxottica, Del Vecchio deținea, de asemenea, participații în companii financiare italiene precum Mediobanca SpA – în calitate de acționar principal, cu puțin sub 20% -, Assicurazioni Generali SpA – în calitate de unul dintre principalii investitori în cea mai importantă companie de asigurări din Italia – și UniCredit SpA.

CITESTE
Italia: "Criza energetică nu trebuie să ducă la o întoarcere la populism", spune Mario Draghi

Printre aventurile sale de afaceri se numără alăturarea la grupul de investitori care au încercat fără succes să îl înlăture pe directorul general al Generali, Philippe Donnet, în prima jumătate a anului 2022, în timp ce la Mediobanca a intrat ocazional în conflict cu directorul general Alberto Nagel cu privire la strategie. banca.

Scopul final al magnatului, a spus el, este de a împinge EssilorLuxottica în categoria companiilor cu o valoare de peste 100 de miliarde de euro (107 miliarde de dolari).

El a declarat că luptele sale în sectorul financiar au fost rezultatul obiectivelor sale mărețe. “Trebuie să fii suficient de curajos pentru a continua să faci lucruri, pentru a continua să mergi înainte”, a spus el.

Anii „de piatră” și ascensiunea

Născut la 22 mai 1935, Del Vecchio a crescut în sărăcie la Milano. Incapabilă să aibă grijă de fiul ei, mama sa, care a rămas văduvă cu cinci luni înainte de nașterea lui, l-a trimis la un orfelinat la vârsta de șapte ani. A început să lucreze ca ucenic la un producător de scule și vopsele din Milano la vârsta de 14 ani.

CITESTE
SUA: S-a finalizat ancheta privind practicile companiilor aeriene în timpul pandemiei

Del Vecchio s-a mutat în Agordo în anii 1960 și a început o mică afacere de înrămat ochelari. El a fondat Luxottica în 1961 cu 14 muncitori pe un teren care i-a fost oferit gratuit ca parte a unei politici de stimulare a economiei locale.

Luxottica a început să producă modelele care îi poartă semnătura la sfârșitul anilor 1960.

În anii 1980, Del Vecchio a început să cumpere companii din Statele Unite. În 1999, a cumpărat Ray-Ban pentru 640 de milioane de dolari.

În primii ani ai carierei sale, Del Vecchio a spus că “a pus munca pe primul loc”, petrecând puțin timp cu copiii săi. “Fabrica a devenit adevărata mea familie”, a spus el, dar în ultimii ani a încercat să recupereze timpul pierdut cu adevărata sa familie în unele dintre casele pe care le-a avut.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -
- Advertisement -top-shop.ro

Conținut exclusiv

- Advertisement -vegis.ro

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole

- Advertisement -