Legislaţie Politic SocialȘtiri internaționaleJurnalul unei refugiate ucrainene: "Soțul meu a fost șocat și fericit să...

Jurnalul unei refugiate ucrainene: “Soțul meu a fost șocat și fericit să mă vadă la Kiev

Tocmai m-am întors din Ucraina, unde l-am văzut pe soțul meu Serhii pentru prima dată în patru luni. Am călătorit singură, deoarece este încă prea periculos să aduc copiii.

Am zburat mai întâi la Varșovia, apoi am luat un autobuz până la Lviv și un taxi și un alt autobuz de la Lviv la Kiev.

A fost o surpriză pentru soțul meu să mă vadă în Ucraina. El nu știa că plănuiam să mă întorc acasă. A aflat despre asta doar când eram într-un autobuz care se îndrepta spre Kiev.

Lucra la o problemă de familie în acel moment și mă suna constant cu întrebări despre asta. El credea că sunt în Irlanda, iar eu știam, vorbind cu el, că era la Kiev. În cele din urmă i-am spus: “Vă rog să mă așteptați. Sunt în Ucraina, într-un autobuz. În 20 de minute voi fi acolo. Vrei să vii să mă iei?”.

La început a crezut că este o glumă. A fost atât de șocat și fericit când și-a dat seama că nu era așa.

Să văd Ucraina după atâtea luni a fost foarte dificil. Am plâns pe dinăuntru când am văzut casele și clădirile distruse din orașul meu natal. În drum spre Kiev, am văzut casa vărului meu – jumătate din ea era distrusă. Fiecare a doua casă este distrusă. Pereții și ferestrele maternității sunt acoperite de găuri de gloanțe.

CITESTE
John Williams Fed: Nu recesiunea este principala preocupare, ci inflația

De-a lungul drumului, există benzinării arse și ruinate, supermarketuri și magazine, hoteluri, case și apartamente ale oamenilor. Tot ceea ce văzusem la știri și pe canalele de mesagerie, am văzut cu ochii mei în Irpin și Bucha.

Partea cea mai deprimantă a fost să realizez câți oameni au fost uciși și torturați. Numai în Bucha, avem 650 de victime la o populație de aproximativ 30.000 de locuitori.

Am văzut acea biserică imensă din centrul Bucha – Biserica Sfântului Apostol Andrei – unde peste 70 de persoane au fost îngropate într-un singur mormânt mare. Acești cetățeni au fost, desigur, reîngropate, dar toate personalitățile publice străine care ajung la Bucha vizitează acest loc.

Prima seară am petrecut-o în casă, vorbind și privind în jur. A doua zi am mers la o cină de ziua de naștere a unuia dintre vecinii și prietenii noștri. Apoi am petrecut câteva zile în vizită la părinții soțului meu.

Alimentarea mașinii a fost o adevărată încercare. La dus și la întors nu am găsit motorină nicăieri. Am reușit să facem rost de 20 de litri cu ajutorul socrului meu. Întorcându-ne acasă, la Bucha, am făcut tot posibilul să nu întârziem, în conformitate cu regulile de stingere.

CITESTE
Câinii se pot îmbolnăvi de cancer dacă se adulmecă între ei - iar masculii sunt cei mai expuși riscului

Sirenele se aud acum zi și noapte în toată Ucraina. Oamenii s-au obișnuit cu ele și nu reacționează cum trebuie, ca să fiu sincer.

Ultima noastră seară am petrecut-o cu prietenii noștri care ne-au invitat la cină. Am băut niște vin și am vorbit mult despre orice. Prietena mea a spus că a observat o mulțime de bărbați singuri “abandonați”. Multe familii vor fi distruse, a spus ea.

Ce părere am după călătoria mea în Ucraina? Cred că nu vom mai fi niciodată la fel. Copiii noștri nu vor mai fi niciodată la fel. Din nefericire, trebuie să mai treacă încă 70-80 de ani până când vom putea începe să uităm efectele acestui război.

În conversație cu Katie Byrne

Urmărește-ne și pe:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.