SănătateNutriție si AlimenteExperții de la Harvard Health, efectele secundare ale excesului de vitamina D

Experții de la Harvard Health, efectele secundare ale excesului de vitamina D

Vitamina D se obține în mod natural din soare și din alimentație – cu toate acestea, unii se bazează pe suplimente pentru a obține niveluri suficiente de nutrient. Deși este un eveniment rar, toxicitatea vitaminei D este o posibilitate în cazul celor care iau suplimente fără să se gândească.

Vitamina D, cunoscută și sub numele de nutrientul soarelui, este unul dintre cei mai necesari nutrienți de care avem nevoie pentru oase mai puternice și pentru imunitate. Prezentă în urme mici în alimente precum ciupercile și ouăle, vitamina D este fabricată în mod natural la om în urma expunerii la lumina soarelui.

Pe lângă beneficiile sale cunoscute pentru sănătate, studii recente au legat, de asemenea, deficitul de vitamina D de un risc crescut de diabet, boli de inimă, cancer, demență și tulburări de dispoziție.

Acestea fiind spuse, mulți ar putea presupune că această vitamină vine cu conceptul “cu cât mai mulți, cu atât mai bine”; cu toate acestea, acest lucru nu este chiar adevărat. Unii oameni exagerează fără noimă cu suplimentele de vitamina D, fără să-și dea seama că acest lucru ar putea declanșa efecte secundare grave.

CITESTE
Tuberculoza, cauze, simptome și tratament

De câtă vitamina D este nevoie într-o zi?

Vitamina D se obține în mod natural din soare și din alimentație – totuși, unii se bazează pe suplimente pentru a obține niveluri suficiente de nutrient. Cele mai bune surse alimentare de vitamina D sunt:

  • Somon
  • Ciuperci
  • Gălbenușuri de ou
  • Sardine
  • Hering
  • Ton la conservă
  • Ulei de ficat de cod
  • Alimente îmbogățite
  • Brânză Cheddar
  • Iaurt

Cu toate acestea, este important să știm de câtă vitamina D avem nevoie într-o zi. Potrivit unei scrisori de cercetare publicată în The Journal of the American Medical Association (JAMA), orice cantitate mai mare de 4.000 de unități internaționale (UI) de vitamina D într-o zi este considerată nesigură. În mod ideal, nu trebuie să se consume mai mult de 600 până la 800 UI de vitamina D într-o zi.

Factori care influențează nivelul de vitamina D

Potrivit Harvard Health, unii dintre factorii cheie care afectează nivelul de vitamina D sunt:

  • Indicele de masă corporală (IMC) – Persoanele cu un IMC de 30 sau mai mare sunt susceptibile de a avea deficit de vitamina D
  • Vârsta – Capacitatea pielii de a produce vitamina D scade odată cu vârsta
  • Culoarea pielii – Persoanele cu pielea mai închisă la culoare sunt mai predispuse să aibă niveluri scăzute de vitamina D
  • Geografie – Persoanele care locuiesc în statele nordice sunt mai predispuse să sufere de deficiență de vitamina D, deoarece pielea lor nu poate fi capabilă să producă vitamina soarelui în lunile de iarnă
  • Regimul alimentar – Foarte puține alimente sunt surse naturale de vitamina D; prin urmare, probabilitatea de deficiență este mai mare
  • Comorbidități – Pacienții cu boli inflamatorii intestinale sau boli hepatice pot avea dificultăți în absorbția vitaminei D, ceea ce îi face mai predispuși la carență
CITESTE
Ce să mănânci în iunie? Cele mai sănătoase fructe și legume de sezon

Care sunt beneficiile pentru sănătate ale vitaminei D?

Având niveluri suficiente de nutrient solar au următoarele beneficii pentru sănătate de oferit:

  • Oase mai puternice
  • Imunitate mai puternică
  • Sprijină pierderea în greutate
  • Risc mai mic de depresie
  • Reglarea stării de spirit
  • Risc mai mic de scleroză multiplă

Aici poți comanda Suplimente cu Vitamina D….Fă comanda online!

Ce se întâmplă când ai prea multă vitamina D?

Deși este un eveniment rar, toxicitatea vitaminei D este o posibilitate în cazul celor care iau suplimente fără să se gândească. Cei care se bazează pe sursele naturale ale nutrientului sunt mai puțin susceptibili de a dezvolta toxicitate în primul rând; totuși, este important să cunoașteți posibilele efecte secundare. Conform Harvard Health, toxicitatea vitaminei D poate avea următoarele efecte asupra sănătății:

  • Risc ridicat de căderi și fracturi
  • Hipercalcemie – când se acumulează calciu în exces în sânge
  • Risc de pietre la rinichi
  • Dureri osoase
  • Greață
  • Vărsături
  • Urinare frecventă
  • Slăbiciune

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

*Toate produsele recomandate de Aflaraspunsul.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

Urmărește-ne și pe:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole