SănătateNutriție si AlimenteDieta Sirtfood: ce este această dietă?

Dieta Sirtfood: ce este această dietă?

Recent în vogă de când cântăreața Adele a slăbit foarte vizibil, sirtfood-ul i-a intrigat pe mulți. Dieta sirtfood sau dieta sirtuin este ideea farmacistului Aidan Goggins și a nutriționistului Glen Matten, doi englezi care au propus o dietă bazată pe restricția calorică dublată de consumul de sucuri verzi și alimente care stimulează sinteza sirtuinelor.

Sirtuinele sunt enzime produse de organism și sunt implicate în reglarea metabolismului, a inflamației și a longevității celulare. Această dietă specifică este explicată în cartea lor “The Sirtfood Diet”.

Principiul dietei sirtfood

Dezvoltată în Marea Britanie, dieta Sirtfood este o combinație de restricție calorică severă și de consum de alimente cunoscute pentru activarea sirtuinelor, enzimele responsabile – printre altele – de reglarea metabolismului, de prevenirea inflamațiilor, a oxidării și a longevității celulelor.

Sirtfoods se consumă de mai multe ori pe zi în rețete și sucuri, respectând totodată aportul caloric zilnic specific.

Ce sunt sirtuinele?

Sirtuinele sunt enzime produse de organism în funcție de anumite gene, mai exact șapte, numite SIRT1 până la SIRT7, respectiv SIRT7.

CITESTE
11 alimente bogate în seleniu pe care ar trebui să le mănânci

Aceștia sunt implicați în multe procese biologice din celulă, inclusiv în menținerea unei energii optime și a homeostaziei metabolice.

Vom aminti (printre altele):

  • producerea de ATP (energie);
  • autofagie și reparare celulară (și DNA);
  • apoptoza și senescența celulară;
  • răspuns celular la stres (radicali liberi);
  • reacție la inflamație și oxidare;
  • secreția și sensibilitatea la insulină;
  • funcțiile ficatului și regenerarea acestuia;
  • răspuns adaptiv la restricția calorică;
  • arderea grăsimilor etc.

Ele sunt produse de organism într-un context nutrițional nefavorabil, de exemplu, în timpul carențelor nutritive sau în timpul unei restricții calorice severe, pentru a iniția funcțiile de “supraviețuire” celulară, și aceasta pe durata timpului necesar pentru a găsi un mediu alimentar adecvat. Astfel, celulele sunt făcute să trăiască și să reziste mai mult timp.

În termeni simpli, sirtuinele cresc astfel longevitatea și protecția celulelor (aspectul anti-îmbătrânire a celulelor) și contribuie la reglarea metabolismului zaharurilor și grăsimilor (pentru a produce energie).

În plus, s-a constatat că anumite molecule (cum ar fi resveratrolul, quercetina, acidul galic etc.) provoacă mai mult sau mai puțin aceleași funcții în organism și, prin urmare, stimulează activarea sintezei sirtuinei.

Sirtfood: ce este această dietă?

Pe scurt: activarea sirtuinei necesită restricție calorică. Activarea lor poate fi stimulată și de anumiți nutrienți prezenți în anumite alimente.

CITESTE
Năutul: Beneficii nutriție dietă și rețete riscuri

Etapele dietei sirtfood

Dieta sirtfood durează 3 săptămâni și constă în două etape principale:

Această primă fază este împărțită în 2 sub-etape:

  • Primele 3 zile: aport zilnic limitat la 1000 de calorii

3 sucuri verzi pe zi + o masă constând în principal din sirtfood

  • Următoarele 4 zile: aport zilnic limitat la 1500 de calorii

2 sucuri verzi pe zi + 2 mese constând în principal din sirtfood

Aceasta este mai mult sau mai puțin o etapă de stabilizare, nu mai există nicio restricție a aportului de calorii dar întotdeauna:

  • 1 suc verde pe zi + 3 mese constând în principal din sirtfood

După aceste 3 săptămâni: hrana normalăva fi reluată.

Ideea este de a menține cât mai mult posibil alimentația de tip sirtfood în dieta obișnuită, ca stil de viață care trebuie adoptat. Conceptul de un suc verde pe zi este, de asemenea, încurajat să fie menținut în dietă.

Aceste cure de 21 de zile sunt, potrivit creatorilor de diete, regenerabile în funcție de pierderea în greutate necesară.

Notă: Toate rețetele specifice dietei sirtfood se găsesc în cartea “The Sirtfood Diet” scrisă de cei doi creatori ai dietei. Printre ideile lor de mâncare se numără, de exemplu, somon, creveți, omletă sau tofu.

CITESTE
Quinoa: beneficii, calorii, nutritie

Sucurile verzi pot fi preparate singure, folosind un blender sau, ideal, un extractor de sucuri.

Sirtfoods

Lista alimentelor emblematice și principalii lor nutrienți care activează sirtuina:

  • soia: daidzeină, formononetină;
  • hrișcă: rutina;
  • rucola: quercetină, kaempferol;
  • varză kale: kaempferol, quercetină;
  • cicoare rosie: luteolina;
  • țelină: apigenina, luteolina;
  • ceapa roșie: quercetina;
  • pătrunjel: apigenina, miricetina;
  • leuștean: quercetină;
  • capere: kaempferol, quercetină;
  • turmeric: curcumină;
  • ardei ochi de pasăre: luteolină, miricetină;
  • ulei de măsline extravirgin: oleuropeină, hidroxitirosol;
  • ceai matcha: galat de epigalocatechin;
  • cafea: acid cafeic, acid clorogenic;
  • curmale (Medjool): acid galic;
  • căpșuni: fisetin;
  • nuci: acid galic;
  • ciocolata neagra (ciuma 85%): epicatechina;
  • vin roșu: resveratrol, piceatannol.

Care sunt beneficiile dietei sirtfood

Sirtfoods are beneficii reale pentru sănătate, atât pentru bogăția lor în antioxidanți, cât și pentru vitaminele și mineralele pe care le conțin.

Acestea contribuie la menținerea unei sănătăți optime, la combaterea efectelor nocive ale radicalilor liberi asupra sănătății, la combaterea inflamațiilor, la protejarea funcțiilor organelor (inimă, ficat etc.) și a creierului și, în general, la prevenirea mai multor patologii. Prin urmare, este important să consumați aceste alimente foarte regulat în dieta dumneavoastră și, de preferință, crude și organice.

CITESTE
Dieta Tahiti: ce este, origini, beneficii, scop

Fazele de restricție calorică cuplate cu sucuri sunt similare perioadelor de post intermitent, care îmbunătățesc funcțiile digestive pentru a permite, printre altele, organismului un aport energetic global și o mai mare “curățenie” digestivă.

Care sunt dezavantajele dietei sirtfood

Compoziția meselor bogate în alimente sănătoase poate deveni rapid foarte săracă în proteine, astfel încât riscul de deficiență și de pierdere a masei musculare este ridicat. Carbohidrații complecși, omega 3 și vitamina D sunt, de asemenea, foarte deficitare.

În plus, studiile privind acțiunea sirtuinelor au fost efectuate în principal în laborator pe drojdii (Saccharomyces cerevisiae) și animale (viermi și șoareci), dar nu și pe oameni.

De asemenea, este important de știut că fructele și legumele din sucuri au pierdut o mare parte din fibre. Prin urmare, acestea sunt mult mai puțin interesante ca supliment alimentar pe termen lung. Este de preferat să folosiți sucuri verzi și să vă limitați la unul pe zi.

În sfârșit, aspectul foarte restrictiv (1000 și 1500 de calorii pe zi) poate fi o sursă de privare și frustrare și un risc de efect “yo-yo” în urma dietei. Consumul de suc în loc de masă nu înlocuiește mestecatul care induce inițial sațietatea.

CITESTE
E150 Caramelul: ce trebuie să știți despre acest aditiv

Recomandări

Este important să fiți monitorizați de un medic sau de un profesionist în timpul unei diete cu sirtfood, ca în cazul oricărei alte diete.

Din cauza restricțiilor severe, această dietă nu este destinată utilizării pe termen lung. Este foarte important să păstrăm alimentele sănătoase în alimentație datorită beneficiilor lor, dar întotdeauna ca parte a unei diete sănătoase și variate.

Se recomandă efectuarea unui test nutrițional și de sânge după o dietă de lungă durată cu sirtfood.

Această dietă nu este recomandată persoanelor cu diabet.

Exemplu de rețetă de suc

Exemplu de suc verde sirtfood:

  • kale;
  • voinică;
  • patrunjel;
  • liveche;
  • ramură de țelină;
  • măr ;
  • ceai matcha (1 linguriță, care se adaugă odată ce sucul a fost stors);
  • apă minerală.

Concluzie

Pentru a slăbi definitiv, cel mai bine este să optați pentru o reechilibrare alimentară pe termen lung și să adăugați regulat sirtfoods la o dietă variată.

Notă: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

Urmărește-ne și pe:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole