SănătateNutriție si AlimenteDieta pentru femei: 5 superalimente care reîncarcă sistemul reproducător feminin

Dieta pentru femei: 5 superalimente care reîncarcă sistemul reproducător feminin

Uterul este unul dintre cele mai vitale organe din corpul unei femei. Fiind partea de bază a sistemului reproducător feminin, acesta joacă un rol primordial în întemeierea vieții însăși. Acest lucru face cu atât mai imperios necesar să înțelegem alimentele care pot ajuta la ajutorul uterului și, prin extensie, la sistemul reproducător.

Una dintre problemele critice cu care se confruntă multe femei în prezent este infertilitatea. Un număr mare de femei suferă de PCOS, sindromul ovarelor polichistice, ceea ce duce la infertilitate la o vârstă fragedă. Unul dintre factorii semnificativi care stau la baza problemelor legate de infertilitate este un stil de viață nesănătos.

Pentru a face față oricăror probleme de reproducere, este important să ne asigurăm că se urmează practici sănătoase în viața de zi cu zi. Un corp sănătos este imperativ pentru un sistem reproducător sănătos.

Alimentele sunt unul dintre elementele de construcție pentru organism și nu este surprinzător faptul că alimentele potrivite pot construi un corp sănătos. Iată câteva alimente care pot ajuta sistemul reproducător feminin.

CITESTE
Alimentele pe care trebuie să le mănânci și să le eviți când alăptezi

Carbohidrați complecși – cereale integrale precum orezul brun, ovăzul și pâinea integrală

Cerealele integrale sunt pline de nutrienți care stimulează fertilitatea, cum ar fi zincul, seleniul și multe vitamine B. Acestea sunt o parte esențială a unei diete care echilibrează hormonii și stimulează fertilitatea. Carbohidrații rafinați, cum ar fi făina albă și zahărul alb, sunt adesea folosiți în produse precum dulciurile, prăjiturile și produsele de patiserie.

Aceste alimente pot provoca o creștere bruscă a zahărului din sânge, declanșând dezechilibre hormonale. Cel mai bine este să evitați sau să reduceți pe cât posibil consumul lor.

Dieta pentru femei: 5 superalimente care reîncarcă sistemul reproducător feminin
Cerealele integrale sunt pline de nutrienți care stimulează fertilitatea

Ouăle

Fiind o sursă excelentă de vitamine, ouăle pot ajuta la creșterea nivelului de fertilitate. Acestea conțin, de asemenea, Omega 3 și colină. Primul este cunoscut pentru îmbunătățirea fertilității, în timp ce al doilea reduce riscul anumitor defecte congenitale.

Peștele gras

Peștele conține grăsimi sănătoase, cum ar fi acizii grași Omega 3 și Omega 6. În afară de stimularea fertilității, aceștia pot ajuta, de asemenea, în cazul pielii uscate, părului uscat, unghiilor fragile, oboselii, iritabilității, creșterii în greutate, sindromului premenstrual, artritei, hipertensiunii arteriale, vindecării slabe a rănilor, pielii crăpate și căderii părului.

CITESTE
Jabuticaba: Superfructul care este astăzi aici, mâine dispare

Peștii grași nu numai că pot îmbunătăți membranele noastre celulare, dar pot ajuta și la protejarea noastră împotriva amenințărilor la adresa sănătății.

Dieta pentru femei: 5 superalimente care reîncarcă sistemul reproducător feminin
Ele pot ajuta la creșterea în greutate, PMS, artrită et al.

Fructe de pădure

Fructele de pădure sunt de fapt o sursă excelentă pentru femeile care încearcă să conceapă. Bogate în antioxidanți și fitonutrienți antiinflamatori, zmeura și afinele ajută la stimularea fertilității. Acestea sunt deosebit de utile pentru femeile care încearcă să conceapă, deoarece conțin acid folic și vitamina C, nutrienți cheie pentru dezvoltarea fătului.

Fructele de pădure pot ajuta, de asemenea, la gestionarea greutății. Aceste fructe delicioase pot fi ușor încorporate într-o dietă care stimulează fertilitatea prin deserturi, smoothie-uri, boluri de fructe, cu granola sau pur și simplu singure.

Iaurtul

Iaurturile ajută la reducerea problemelor asociate cu sindromul colonului iritabil și a tulburărilor inflamatorii ale tractului digestiv. În plus, iaurtul poate ajuta la reducerea riscului de ulcer gastric și de infecții vaginale. Încărcat cu nutrienți de calciu sănătoși pentru oase, fiecare femeie ar trebui să consume o cană de iaurt cu fructe proaspete sau nuci sau semințe.

CITESTE
Modalități ușoare de a menține sănătatea inimii sub control pentru femei
Dieta pentru femei: 5 superalimente care reîncarcă sistemul reproducător feminin
Iaurtul poate ajuta la reducerea riscului de ulcer gastric și infecții vaginale

Există unele lucruri care pot avea un impact negativ asupra sănătății reproductive a unei femei și care ar trebui fie eliminate complet, fie reduse. Reduceți aportul de cofeină, și alcoolul. Fumatul ar trebui să fie complet evitat.

Alimentele procesate, cum ar fi fast-food , mezeluri, mâncăruri gata preparate și alimente ambalate, conțin adesea aditivi nedorite, cum ar fi grăsimi trans și substanțe chimice. De asemenea, acestea sunt de obicei bogate în calorii și pot crește riscul de infertilitate ovulatorie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole