SănătateNutriție si AlimenteDieta de slăbit pe baza de banane: ce este, recomandări

Dieta de slăbit pe baza de banane: ce este, recomandări

Dieta de slăbit pe baza de banane recomanda consumul exclusiv de banane in prima parte a zilei, înainte de prânz. Departe de dietele mono care interzic consumul tuturor celorlalte alimente, această dietă oferă o structură a mesei relativ echilibrată, promițând în același timp o scădere rapidă în greutate.

Caracteristicile dietei cu banane:

  • Mic dejun pe bază de banane, care poate fi consumat
  • Prânz și cină clasice
  • Posibilitatea de a include gustări
  • Pierdere de 2 până la 3 kg pe săptămână
  • Risc scăzut de deficiențe nutriționale

Principiile principale și definiția dietei cu banane

Dieta de slăbit pe baza de banane este o metoda relativ recenta inventata de farmacistul japonez Sumiko Watanabé. Această metodă urmează principiul monodietei și promovează consumul de banane pentru a slăbi rapid.

CITESTE
Dieta Sirtfood: ce este această dietă?

Cum funcționează dieta cu banane pentru pierderea în greutate?

Dieta cu banane constă în a consuma doar banane în prima parte a zilei, adică înainte de masa de prânz. La micul dejun si ca gustare dimineața, banana poate fi apoi consumata in voie si pana la sațietate.

Pentru a urma dieta cu banane, trebuie să urmați câteva reguli:

  • Bananele ar trebui să fie singurul aliment consumat înainte de prânz
  • Posibilitatea de a-l consuma fiert sau crud, dar fără a adaugă zahar sau grăsimi
  • Este necesar să beți apă la temperatura camerei pe tot parcursul zilei
  • Este interzis să mănânci după ora 20.00
  • Prânzul și cina rămân clasice. Atenție însa, acestea trebuie echilibrate si consumate doar pana la sațietate.

Cum te face să slăbești dieta cu iaurt cu banane?

Dieta pe bază de banane promite o scădere în greutate variind de la 2 până la 3 kg pe săptămână. Lipaza conținută în banană ar favoriza arderea grăsimilor și ar facilita pierderea kilogramelor de prisos.

dieta cu banane

Pe de altă parte, înlocuirea produselor pentru micul dejun care sunt adesea grase și zaharoase (cereale, produse de patiserie, prăjituri etc.) cu fructe și apă reduce considerabil numărul de calorii consumate în prima parte a zilei.

Ca urmare, dieta cu banane ar putea ajuta la inducerea unui echilibru energetic negativ și la inițierea unei pierderi semnificative în greutate. De îndată ce organismul ingeră mai puține calorii decât folosește pentru a funcționa, atunci are loc o scădere în greutate. Pe acest mare principiu pare să se bazeze acest regim.

CITESTE
Somnolență după cafea. De ce vrem să dormim după ce am băut cafea?

In fine, banana este un fruct bogat in amidon relativ satios. Este rar să vrei sau să ai nevoie să mănânci cinci banane deodată. În cele din urmă, deoarece este nevoie de puține banane pentru a se simți plin, aportul de calorii este mai mic.

Cât durează dieta cu banane?

Dieta cu banane este o dietă expres care durează de obicei între 3 și 12 zile. Există însă diverse variante care constau în integrarea a 3 zile de dietă cu banane pe săptămână, sau în urma acesteia pe termen lung.

Alimente permise și interzise în dieta cu banane

În această dietă, anumite alimente trebuie consumate zilnic la prânz și cină, iar altele trebuie limitate pentru a promova pierderea în greutate:

Alimente de integratAlimente de limitat
Legume
Legume crude
Fructe
Păsări de curte
Peste
Fructe de mare
Ouă
Tofu
Leguminoase
Cereale integrale
Gătit la abur
Preparate cu conținut scăzut de grăsimi
Apă și ceaiuri din plante
Carne roșie
Cereale rafinate
Durere albă
Lactate
Mâncăruri în sosuri
Zahăr și produse dulci
Produse de patiserie, produse de patiserie, fursecuri
Produse industriale
Mâncăruri gătite
Fast food
Unt, smântână și produse grase
Sucuri carbogazoase
Alcool
Sare

Dieta cu banane: program alimentar și meniu standard

 Tip de meniu
Înainte de prânzBanane
Apa la temperatura camereiPrânzSalată cu pui la grătar, roșii, vârfuri de sparanghel și quinoa
Iaurt de soia, sos de lamaie si menta
Fructe de sezon
GustareO mână de semințe oleaginoase
Fructe de sezon
SearăPește alb cu legume
Orez brun
Iaurt de soia

Avantaje și dezavantaje

Punctele pozitive ale dietei pe bază de banane pentru pierderea în greutate

  • Promovează consumul de banane bogate în fibre, vitamina B și potasiu
  • Limitați gustările și consumul de produse dulci la micul dejun
  • Senzație de sațietate adusă de banană
  • Mâncăruri relativ variate și echilibrate
  • Risc scăzut de deficiențe
  • Compatibil cu o viață socială împlinită
  • Pierdere în greutate
  • Usor de pus la loc
  • Potrivit pentru toate buzunarele
CITESTE
Alimentele pe care femeile cu diabet ar trebui să le includă în dieta lor

Punctele negative ale dietei cu banane

  • Poate duce la tulburări de tranzit
  • Monoton și plictisitor pe termen lung
  • Risc de hipo și hiperglicemie la persoanele vulnerabile
  • Risc de recăpătare în greutate la oprirea dietei

Recomandări și precauții de luat

Există riscuri?

Această dietă nu este recomandată persoanelor cu intoleranță la glucoză, diabet de tip 1 sau diabet de tip 2. Banana este un fruct bogat în zahăr, consumul lui singur dimineața poate provoca variații semnificative ale nivelului de zahăr din sânge.

Acest lucru poate fi periculos pentru persoanele care iau insulină sau care suferă de rezistență la insulină. La persoanele care trebuie să urmeze o dietă controlată cu potasiu, nici această dietă nu este recomandată deoarece bananele sunt foarte bogate în potasiu. La femeile însărcinate și care alăptează, de asemenea, nu este indicat să urmeze o astfel de dietă.

Aceasta este o dietă pentru tine?

De ce nu, dacă vrei să slăbești relativ ușor păstrând în același timp o structură clasică a mesei. Dieta pe bază de banane pare să îți permită să slăbești în timp ce mănânci de toate și îți respecti foamea, ceea ce este un punct foarte important. Această dietă va fi cu atât mai ușor de urmat dacă nu sunteți un mare consumator dimineața și dacă nu aveți obiceiuri speciale cu privire la această primă masă a zilei.

CITESTE
Iată ce spune știința despre "secvențierea alimentelor" și nivelul glucozei tale

Este o dietă compatibilă cu sportul?

Dieta cu banane nu pune neapărat accentul pe exerciții fizice. Metoda recomandă să faci activitate fizică doar atunci când ai chef. Din partea mea, recomand menținerea unei activități fizice minime de 30 de minute pe zi în timpul acestei diete. Activitatea fizică ajută la prevenirea pierderii musculare, la reglarea poftei de mâncare, susține pierderea în greutate și se simte bine din punct de vedere psihologic și fizic.

Cum să nu-ți recâștigi în greutate? La ce să te aștepți înainte/după?

Dieta cu banane promite o pierdere semnificativă în greutate într-un timp scurt. Din acest motiv echilibrul este fragil și că recăpătarea în greutate este destul de frecventă. Pentru a evita recăpătarea kilogramelor pierdute cu această metodă, este recomandat să nu reintegrați obiceiurile alimentare proaste după dietă și la ora micul dejun. In loc de cornuri sau cereale zaharoase, este de preferat sa consumi un fruct, un produs lactat si putina paine integrala.

Sfatul medicului dietetic cu privire la dieta cu banane

Contrar a ceea ce s-ar putea crede, dieta cu banane nu se referă la a mânca numai banane pe tot parcursul zilei. Prânzul și cina sunt mese destul de echilibrate și bine structurate. Această dietă nu este deosebit de săracă în calorii și toate categoriile de alimente își au locul lor.

CITESTE
Dieta de slăbire corectă: principii de bază, metode

Si acesta este un punct foarte important, metoda recomandă ascultarea senzațiilor alimentare (foame, sațietate) pentru a ști când să mănânci și când să te oprești. Cu excepția cazurilor speciale, nu este periculos să iei un mic dejun bazat exclusiv pe banane dacă celelalte mese sunt complete și echilibrate.

Pe de altă parte, activitatea fizică este un punct lipsă din această dietă. După părerea mea, nimic nu întrece o dietă variată și exerciții fizice regulate. Cu toate acestea, cred că această dietă este relativ inofensivă, spre deosebire de multe altele.

Notă: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

Urmărește-ne și pe:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -
- Advertisement -top-shop.ro

Conținut exclusiv

- Advertisement -vegis.ro

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole

- Advertisement -