Auto MotoAutoturismeDe ce costă 145 de milioane de euro acest microbuz VW vechi?

De ce costă 145 de milioane de euro acest microbuz VW vechi?

Pentru unii, este doar o cutie veche, pentru alții este o comoară: Volkswagen T3. Diferite versiuni au fost produse de la sfârșitul anilor ’70 până la începutul anilor ’90, dar în Africa de Sud, de exemplu, producția a fost oprită abia în 2022.

Nu sunt mulți vânzători în țară, iar cele în stare mai puțin atractivă se ridică la milioane de euro, în timp ce în Germania cele mai frumoase și rare valorează până la 60-65 de mii de euro. Și mai este și acesta, pentru 145 de milioane de euro. Sunt nebuni?

O adevărată ciudățenie tocmai a apărut la vânzare pe mobile.de, iar acesta nu este un T3 obișnuit, cu un singur boxer cu șase boxe sau o aspirație pentru pacienți.

În anii ’80, Porsche a constatat că T3-urile folosite ca vehicule de testare erau foarte lente, pur și simplu nu reușeau să țină pasul cu mașinile sport suficient de bine – ceea ce nu este surprinzător. Așa că au construit în schimb niște transportoare cu motoare proprii.

De ce costă 145 de milioane de euro acest microbuz VW vechi?
De ce costă 145 de milioane de euro acest microbuz VW vechi?

A fost ales motorul 3.2 cu șase cilindri folosit pe Carrera din acea perioadă, care este similar cu cel pe benzină al lui T3, în sensul că este tot un motor boxer, dar cam aici se termină asemănarea. În timp ce cel mai puternic, cel mai mare 2.1 din acele Transporter-uri producea 112 CP, iar 1.6 din modelul de bază avea o putere modestă de 50 CP, cel de la Porsche producea 231 CP și 284 newtoni-metri.

CITESTE
Imagini cu BMW-ul despre care se zvonește că ar costa 700 de mii de dolari

Aceste T3 speciale au fost denumite B32. Diferite surse oferă cifre diferite în ceea ce privește numărul de exemplare fabricate, anunțul publicitar care a ieșit acum la iveală vorbește de șapte, dar este sigur că nu au fost mai mult de zece.

De ce costă 145 de milioane de euro acest microbuz VW vechi?
De ce costă 145 de milioane de euro acest microbuz VW vechi?

Acest exemplar își așteaptă viitorul nou proprietar la un dealer Porsche din Olanda. Are puțin peste 130.000 de kilometri la activ și a fost construită în 1985.

Are acte germane și a fost înregistrat pe numele lui Peter Werner Schutz, care a fost președinte și director executiv al Porsche între 1981 și 1987.

Starea sa este destul de imaculată din imagini, cu scaune din piele în interior și un cârlig de remorcare pentru siguranță.

De ce costă 145 de milioane de euro acest microbuz VW vechi?
De ce costă 145 de milioane de euro acest microbuz VW vechi?

Având în vedere acest lucru, poate că este mai ușor de înțeles de ce prețul este atât de ridicat, dar nu am spune că arată ieftin. Pentru 145 de milioane de euro, ai putea cumpăra două 911 GT3 RS nou-nouțe la acest preț – și nimeni nu ar putea cumpăra două dintre aceste T3 B32, pentru că acesta este de vânzare în toată lumea.

CITESTE
Limitatorul de viteză ISA: întrebări și răspunsuri

Fotografii: Porsche Centrum Gelderland

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole