SănătateBunăstareCum să vă pregătiți pentru următorul maraton cu V.O2 Adaptive Trainer

Cum să vă pregătiți pentru următorul maraton cu V.O2 Adaptive Trainer

Alergarea unui maraton necesită o rezistență ridicată, condiție fizică și luni de antrenament adecvat. Majoritatea aplicațiilor de alergare vă pot ajuta să vă luați doza zilnică de cardio și să vă mențineți în formă. Cu toate acestea, îmbunătățirea performanțelor necesită o pregătire profesională. Aplicația V.O2 vă poate ajuta în mod eficient să vă îmbunătățiți nivelul pentru cursele competitive pe distanțe lungi.

Indiferent de nivelul dvs. de alergare, a avea un regim de antrenament personalizat este util. Acesta vă îmbunătățește performanța la un ritm mai confortabil pentru dvs. V.O2 oferă un antrenor automat AI și opțiunea de a vă antrena cu antrenorul personal în aplicație. Haideți să vedem cum o puteți folosi pentru a vă îmbunătăți la alergarea pe distanțe lungi.

Ce este V.O2?

V.O2 este o aplicație de antrenament pentru maraton folosită de antrenori și sportivi. Ea depășește funcționalitățile unei aplicații de bază pentru alergare. Aplicația extrage date de la dispozitivele de urmărire a fitness-ului (dacă există) și de la telefon. Folosind aceste date, calculează statistici detaliate despre alergarea dvs.

Oferă aproape o experiență de antrenament de tip olimpic pentru toți alergătorii. Totodată, aplicația se bazează pe principiile de antrenament ale Dr. Jack Daniels, care a fost numit “Cel mai bun antrenor din lume” de către Revista Runner’s World.

CITESTE
5 motive pentru a nu merge niciodată în vacanță în Grecia

V.O2 lucrează în primul rând la formarea adaptivă. Asta înseamnă că vă modifică planul de antrenament în funcție de performanța dvs. Temperatura, altitudinea, ritmul, nivelul de pregătire fizică și alți câțiva factori ajută la determinarea celui mai optim plan de antrenament.

Descărcați: V.O2 pentru Android | iOS (Necesită abonament, versiune de încercare gratuită disponibilă)

Calcularea VDOT

În primul rând, trebuie să efectuați un test VDOT înainte de a începe să utilizați V.O2. VDOT este o abreviere pentru metrica standardizată VO2max. VO2max este cantitatea de oxigen pe care o puteți consuma în timpul alergării. Această metrică se măsoară cel mai bine într-un laborator prin intermediul unui test pe bandă rulantă. Din cauza naturii sale nepractice, Dr. Daniels a conceput în schimb calculatorul VDOT. VDOT utilizează timpul de cursă anterior pentru a estima ritmurile de antrenament.

Valoarea VDOT vă poate ajuta, de asemenea, să vă determinați capacitatea de alergare pentru diferite tipuri de maratoane. De aceea, aceasta este o măsură atât de utilă. Aveți nevoie doar de două valori pentru a vă calcula VDOT – tipul de cursă și timpul. La introducerea acestor doi parametri, veți obține o valoare VDOT și un nivel care indică cât de bună sau rea este aceasta. Pe baza acestei valori, antrenorul adaptiv va crea un plan de antrenament.

CITESTE
Cum să înțelegi că nu însemni nimic pentru un bărbat și să tragi concluzii

Antrenorul adaptiv

Puteți începe imediat testarea gratuită de 14 zile cu antrenorul adaptiv. Alternativ, puteți cumpăra un plan de antrenament personalizat conceput de un antrenor. În continuare, selectați obiectivele și preferințele dvs. Acest lucru îl va ajuta pe antrenor să creeze sesiuni care să corespundă țintelor dvs. Dacă vă pregătiți pentru o cursă viitoare, puteți adăuga și acest lucru.

După ce ați adăugat toate preferințele de antrenament, programul dvs. săptămânal de alergare va apărea pe tabloul de bord. După un antrenament programat, date precum VDOT-ul curent, ritmul de alergare, ritmul cardiac mediu, altitudinea și multe altele vor apărea în secțiunea de statistici. Asigurați-vă că verificați în mod regulat statisticile, deoarece acestea oferă o defalcare extinsă a performanței dvs.

În afară de planul de antrenament conceput de aplicație, aveți, de asemenea, opțiunea de a adăuga sesiuni personalizate. Una dintre aceste opțiuni este Cross Training. Pe lângă alergare, puteți include în programul de antrenament înot, ciclism, yoga, canotaj, antrenament de forță și multe altele.

Tabul Paces este o resursă excelentă pentru alergătorii de toate nivelurile. Paces îi ajută pe alergători să își măsoare viteza și kilometrajul; Această filă conține cronometrarea ritmurilor pe milă/km. Pe baza VDOT-ului dvs. curent, se afișează chiar și tipurile de performanță echivalente pentru diferite alergări – cum ar fi 15 km, 3 km, 10 km și multe altele. Prin urmare, prin analiza ritmurilor, puteți verifica cu exactitate unde vă situați.

CITESTE
5 Emoții negative pe care sa le elimini pentru o viață fericită

Cum să obțineți rezultate mai bune

Îmbunătățirea performanțelor este un proces gradual. Odihna amplă, alimentația și câțiva alți factori pot contribui la accelerarea creșterii tale. Cu toate acestea, pentru a obține cele mai bune rezultate din V.O2, iată ce puteți face.

1. Sincronizarea cu aplicațiile de fitness

Puteți conecta trei aplicații de fitness cu V.O2 – Garmin, Strava și Coros. Dacă vă gândiți să cumpărați unul, cum ar fi Garmin Sports Watch, puteți sincroniza datele de antrenament GPS cu V.O2.

Prin intermediul acestor aplicații de fitness, puteți obține informații despre distanța de alergare, timpul, ritmul, ritmul cardiac mediu, urmăriți altitudinea și o mulțime de alte date de sănătate. Datele exacte vor ajuta în cele din urmă la o mai bună optimizare a antrenamentului dvs. Dacă vă pregătiți pentru o cursă, fiecare secundă contează.

2. Personalizează-ți zilele de antrenament

Pentru VDOT-urile inferioare, aplicația nu permite mai mult de trei zile de formare consecutive într-o săptămână. Ca începător, asigurați-vă că adăugați o zi de odihnă între fiecare zi de antrenament. Sesiunile de calitate vă pot ajuta să vă încălziți înainte de a pleca la alergare. Acest lucru este crucial pentru a evita accidentările și pentru a vă recupera.

CITESTE
Manipulare prin doctrina șocului: Ar trebui să fim îngrijorați?

Sesiunile de antrenament încrucișat sunt, de asemenea, destul de utile. Acestea pot ajuta la urmărirea unei varietăți de rutine de antrenament. În afară de alergare, puteți alege să includeți în regimul dvs. înotul, antrenamentul de forță și yoga.

3. Participați la provocarea VDOT Challenge

Provocarea VDOT este una dintre cele mai bune caracteristici ale aplicației. Deși este opțională, aceasta servește drept un instrument puternic de motivare. Provocarea VDOT este o serie de curse virtuale organizate la fiecare două săptămâni în blocuri de 3 zile. Partea bună a acestei provocări este că, indiferent de distanță, toată lumea aleargă în aceeași cursă.

Pentru a se califica pentru o cursă, rezultatele trebuie să aibă date GPS sincronizate prin intermediul aplicațiilor de fitness Garmin sau Strava. Unele aplicații de alergare, cum ar fi Zombies, folosesc gamificarea pentru a menține alergătorii implicați. V.O2, pe de altă parte, oferă premii de la sponsorii cursei pentru sportivii cu cele mai bune performanțe. După fiecare provocare, rezultatele sunt publicate pe aplicație.

Prin urmare, cursele virtuale sunt o modalitate excelentă de a concura cu oameni din întreaga lume și de a vă îmbunătăți constant performanța. Puține aplicații de alergare fac antrenamentul la fel de competitiv și oferă atât de multe stimulente ca aceasta.

4. Videoclipuri de antrenament Jack Daniel’s

Dr. Jack Daniel este un antrenor de alergare de talie mondială care a fost pionierul metricii VDOT și al mai multor principii de antrenament. Aplicația oferă o bibliotecă de videoclipuri ale Dr. Daniel care explică diferitele tipuri de ritmuri, scopul lor și cum să te perfecționezi la ele.

CITESTE
Când unul din soți este bolnav, cuplul suferă.

În cele din urmă, cu cât interacționați mai mult și oferiți feedback, cu atât mai bune vor fi sesiunile de antrenament. Pe măsură ce vă perfecționați, vă puteți actualiza manual preferințele de antrenament.

Este bun V.O2 pentru dumneavoastră?

Dacă sunteți un alergător ocazional cu un obiectiv necompetitiv, orice aplicație gratuită de alergare de pe piață va fi suficientă. V.O2 este concepută pentru îmbunătățirea performanțelor și antrenamentul pentru curse.

Calculatorul său de ritm, calculatorul VDOT și provocările sunt instrumente puternice care vă ajută să vă forțați constant și să vă îmbunătățiți în timp. Aplicația vă trimite memento-uri în zilele de antrenament și are o urmărire completă a performanțelor. Antrenorul adaptiv este unul dintre cei mai buni antrenori automatizați de alergare.

*Toate produsele recomandate de Aflaraspunsul.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

Urmărește-ne și pe:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole