SănătateCum să reduci presiunea fără să pui presiune pe tine însuți

Cum să reduci presiunea fără să pui presiune pe tine însuți

Am decis să dedic acest articol celei mai importante cauze de deces la oameni – starea sistemului nostru cardiovascular. De fapt, intenționez să vorbesc mult cu dumneavoastră în această rubrică despre lucrurile care ne ucid cel mai des. Se întâmplă ca sistemele de sănătate să elaboreze cele mai clare orientări pentru aceste boli și să le cerceteze cel mai mult. Ele pot fi înțelese: țara are nevoie de arme și de taxe pentru ca să existe mai multă bunăstare decât sărăcie și deznădejde.

Statisticile prezic că jumătate dintre semenii dumneavoastră vor muri din cauza unei boli cardiovasculare: atac de cord sau boală cardiacă ischemică, sau poate accident vascular cerebral (denumit mai recent afecțiune neurologică, dar în această rubrică vom aborda această problemă din punct de vedere cardiac).

Toate aceste afecțiuni au multe în comun – de exemplu, tensiunea arterială ridicată, adică peste 120/80. Este insidioasă, subtilă și periculoasă. Mai devreme sau mai târziu, lovește organele care nu se bazau pe ea: rinichii, retina, creierul și inima noastră dragă.

Cum să reduci presiunea fără să pui presiune pe tine însuți
Cum să reduci presiunea fără să pui presiune pe tine însuți

De ce este important să ne gândim la presiune?

Pentru că inima poate fi mai bătrână decât tine. Inima noastră este extraordinar de rezistentă și puternică, dar poate, de asemenea, să obosească și să refuze să lucreze din cauza condițiilor de muncă. Acesta este genul de grevă care, totuși, te poate costa viața.

CITESTE
Polakiuria: ziua sau noaptea, ce este?

Pentru a înțelege cum se descurcă în general inima ta acolo, poți face un test pentru vârsta ei. Scriu in romana, dar dacă știți engleza, este mai bine să apelați la NHS : există cele mai puține întrebări și totul este la obiect. Completează un scurt chestionar și obține o cifră – câți ani are inima ta.

Testul arată, de asemenea, cât timp poți trăi fără afecțiuni cardiace care pun viața în pericol. Sincer să fiu, a privi această cifră este înfricoșător, dar îngrijorător.

Ce cauzează tensiunea arterială ridicată

În continuare, vom vorbi despre factorii care sunt asociați cu un risc crescut de hipertensiune arterială și, prin urmare, deces din cauza unui accident vascular cerebral, infarct miocardic sau insuficiență cardiacă. Legat, nu cauza. Acest lucru este important de reținut pentru a înțelege întreaga abordare a unui stil de viață sănătos.

De exemplu, fumatul nu este o cauză a accidentului vascular cerebral în sine. Fumatul poate afecta arterele, care poate dezînvăța cum să se contracte și să se decomprima în mod normal, acestea se vor strânge, acest lucru va forța inima să pompeze sânge cu mai multă forță pentru a-l împinge prin artere. Presiunea va crește.

Mai devreme sau mai târziu, acest lucru va duce la probleme la nivelul vaselor creierului, care sunt neplăcute pentru astfel de sarcini. Voila – lovitura este gata. Iar primul domino a fost lansat de colegul tău de clasă, care ti- a oferit o țigară la pauză din spatele școlii.

CITESTE
De ce este alcoolul nociv în timpul sarcinii

Cum să reduceți presiunea fără crize de furie

Acum vom veni cu un plan pentru a controla presiunea sau a o reduce. Totul pentru ca tu să trăiești fericit pentru totdeauna.

După cum vă amintiți, vom vorbi despre factori de risc, nu despre cauze. Unele dintre ele nu pot fi modificate (de exemplu, sexul sau vârsta, sau faptul că mama ta are hipertensiune arterială de la 35 de ani). Unii factori pot fi eliminați sau modificați, ca sa puteti reduce riscul. În general, aceasta este sarcina ta după ce ai citit asta.

Deci, trebuie să ne dăm seama cum să vă facem viața mai buna cu mai puțina sare, fumat, alcool, cafea, stres și greutatea proprie. Și mai mult somn, sport, fructe și legume.

În coaching, există conceptul unei linii de bază minime. Aceasta este o abordare excelentă pentru schimbarea obiceiurilor sau introducerea altora noi fără să înnebunești și să renunți.

De obicei, atunci când ne promitem că vom slăbi 20 de kg sau că nu mai mâncam dulciuri, sună imposibil, greu. Dar cel mai rău lucru este că o luăm și ne mințim pe noi înșine din start. Desigur, nu vei pierde în greutate în acest fel, ci mai degrabă vei renunța.

CITESTE
8 semne ale anxietății în relații: de ce se întâmplă și cum să te recuperezi

Pentru a face lucrurile mai confortabile, trebuie să înțelegeți valoarea minimă de bază – suma și abordarea pe care le puteți gestiona cu siguranță și să fiți mulțumit de voi înșivă. De exemplu, nu mâncați dulciuri după ora 19.00 o dată pe săptămână. Stacheta poate fi ridicată, dar principalul lucru este sentimentul de succes a ceea ce se întâmplă.

Așadar, pentru a vă proteja din timp de o moarte neplăcută, puteți încerca să înțelegeți valoarea minimă de referință în factorii noștri de risc.

Cum să faceți față factorilor de risc

Să începem cu măsurarea presiunii. Ar fi bine să vă obișnuiți să o măsurați. Acest lucru poate fi ajutat de interesul dvs. puternic de a învăța mai multe despre corpul dvs.

Presiunea ridicată nu se simte, așa că este important să o verificați. Merită atentie dacă este peste 120/80.

Abuzul de alcool

Dacă bei în fiecare săptămână cu prietenii, poți sari o seară și poți merge la film sau juca fotbal cu aceiași prieteni.

Dragoste pentru cafea

Dacă îți place cafeaua, încearcă o băutură decofeinizată. Cel puțin un pahar pe zi în loc de cel obișnuit. Dacă vă place, vă puteți implica. Iar vara, când vrei cafea cu gheață, bea in loc un suc proaspăt de portocale o dată pe săptămână. Același preț, dar mai puține daune.

Stres

De asemenea, este posibil să se reducă ușor nivelul de stres fără soluții radicale. Dacă nu doriți să vă schimbați locul de muncă sau să începeți să lucrați cu un psihoterapeut, încercați să vă plimbați seara, etc.

CITESTE
Abulia: cauze, simptome, tratament

Stil de viata sedentar

Sportul poate fi adăugat la viață acasă cu milioane de videoclipuri YouTube. Poți să fii de acord cu tine și să descoperi un nou hobby în fiecare săptămână: fitness, yoga, Pilates, dans. Nu există nimeni care să fie timid acasă și uneori poți lua o pauză între exerciții – niciun antrenor nu va pune presiune pe tine. Puteți, de asemenea, să alergați cu colegii și să vă susțineți reciproc.

Dragoste pentru alimentele sărate

Sarea poate fi redusă puțin. Dacă refuzi complet sarea, atunci pur și simplu vei cădea în apatie. La urma urmei, adaugă savoare multor feluri de mâncare. Iar dacă reduceți cantitatea de sare din supă sau paste, nu veți observa o schimbare.

Lipsa legumelor și fructelor

Aceeași regulă va funcționa și pentru adăugarea de legume și fructe în dieta ta. Incet, incet, incet, cauta-le pe cele care iti plac foarte mult si mananca-le, nu doar telina sau broccoli.

Greutate excesiva

Dacă trebuie să slăbești, reține că este suficient să mănânci mai puțin și să te miști mai mult. Puteți reduce porțiile încet, puteți găsi valoarea minimă de bază pentru a vă abține de la prăjituri și puteți încerca să mergeți cel puțin 30 de minute în fiecare seară. Și acolo, te uiți și pleci la fugă.

Vise urâte

Dacă nu dormi bine, încearcă să-ți modifici igiena somnului. Da, există o mulțime de reguli, dar poate începe măcar cu telefonul? Pune-l deoparte cu o jumătate de oră înainte de culcare – așa că, apropo, cu siguranță te vei trezi pentru el dimineața dacă există un ceas cu alarmă. Citește o carte înainte de culcare. Câteva pagini – și deja adormi. Atunci vei fi totuși mândru de tine că nu depozitezi cărți pe un raft, ci le citești!

CITESTE
Cum să tratezi un fir de păr încarnat

Fumat

Cu fumatul, lucrurile sunt ceva mai complicate, pentru că vorbim de dependență. Dacă fumați și toate aceste imagini cu plămâni negri și dinți căzuți pe pachete nu vă sugerează consecințe neplăcute, atunci ce va face diferenta? În acest caz, este mai bine să să fumați, dacă vă place să mirosiți rău și să cheltuiți mulți bani pe țigări.

Dar puteți încerca orice din lista de mai sus. De exemplu, reduceți cantitatea de cafea sau alcool, sau poate începeți să mergeți la box sau squash, deși cu pauze de fum. Principalul lucru este să nu gândești radical și să nu te privezi de oportunitatea de a trăi mai mult, chiar dacă te decizi să fumezi.

Care este rezultatul

Hipertensiunea arterială te poate ucide într-o zi, dar asta nu înseamnă că trebuie să arunci sarea din casă și să renunți la toate plăcerile vieții. Doar aplicati cateva soluții simple. Și sper că într-o zi, când vom împlini cu toții 100 de ani, ne vom mulțumi pentru atâta grijă și dragoste pentru trupurile noastre.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole