SănătateCum să reduceți zahărul din sânge

Cum să reduceți zahărul din sânge

Ce nivel de zahăr ar trebui să aibă o persoană?

Ideal, sub 5,6 mmol/l. Dacă rezultatul unui test de sânge este mai mare decât această valoare, dar mai mic de 6,9 mmol/l, se vorbește despre prediabet. Aceasta este o condiție destul de comună. De exemplu, în Statele Unite se întâlnește una din trei persoane. Dacă nu vă readuceți glicemia la normal în timp, se va dezvolta diabetul de tip II.

Dacă scorul a fost peste 7,0 de două ori, medicul poate diagnostica diabetul. Pacienții nu ar trebui să lupte pentru nicio regulă. Valorile țintă pentru diabetici sunt stabilite de endocrinolog.

Care vor fi exact aceste cifre, endocrinologul decide pe baza diverșilor factori: vârstă, prezența bolilor cardiovasculare aterosclerotice concomitente, istoric și alte date.

Păstrarea zahărului în norma stabilită este importantă pentru toată lumea. Oameni sănătoși și cei care au fost deja diagnosticați cu prediabet, pentru ca diabetul să nu se dezvolte. Diabetici: astfel încât să nu apară complicații. Din cauza creșterii zahărului, vasele de sânge și nervii suferă, se pot dezvolta infarct, accident vascular cerebral, orbire, cangrenă.

Cum să scazi rapid glicemia

Există mai mult sau mai puțin trei moduri de lucru. Dar este necesar să începem în orice caz cu analiză. Chiar dacă simțiți semne de creștere a zahărului din sânge, cum ar fi oboseală bruscă, agresivitate, pierderea concentrării, foame extremă și sete, folosiți un glucometru. Faptul este că o scădere bruscă a zahărului se poate manifesta într-un mod similar.

Dacă nivelul de glucoză depășește 13,3 mmol / l, trebuie să utilizați benzi de testare pentru a verifica urina pentru cetone – produse de descompunere a proteinelor.

1. Injectați insulină

Acest sfat este cel mai eficient, dar îi va ajuta doar pe cei cărora li s-a prescris deja terapie cu insulină de către endocrinologul lor.

Cât de mult trebuie să intrați cu o creștere bruscă, trebuie să discutați cu medicul dumneavoastră în prealabil. De asemenea, vă va spune cât timp după injecție să retestați.

Dacă nivelul zahărului din sânge depășește 16,7 mmol/l sau cetonele rămân după o injecție cu insulină, chemați imediat o ambulanță.

2. Mișcă-te

Uneori exercițiile fizice pot ajuta. Acestea fac mușchii să consume glucoză mai repede decât în mod normal. Principalul lucru este să nu le faceți dacă zahărul este peste 13,3 mmol/l și există cetone în urină.

CITESTE
Roata de rezervă în jurul burții. Atenție la cancerul de prostată, avertizează un studiu pentru bărbații obezi

3. Bea apă

Acest lucru va ajuta la diluarea glucozei din sânge și la eliminarea produselor de descompunere a proteinelor.

Cum să scazi zahărul din sânge pe termen lung

Pentru a menține nivelul normal de zahăr din sânge, trebuie să vă verificați regulat nivelul și să duceți un stil de viață sănătos. Pentru o persoană cu prediabet, acest lucru este suficient pentru a evita dezvoltarea diabetului. Pentru diabetici, acest regim va ajuta la reducerea riscului de complicații.

Glicemia poate fi scăzută prin metode farmacologice și non-farmacologice, inclusiv respectarea recomandărilor dietetice și activitatea fizică. Schimbările stilului de viață sunt baza tratamentului pentru diabet!

1. Reduceți sau controlați carbohidrații

Carbohidrații sunt molecule mari. În organism, ele se descompun în zaharuri, care sunt principala sursă de energie pentru celule. Dar pentru ca zahărul să intre în ele, este nevoie de insulină.

Dacă nu aveți diabet de tip 1, dar nivelurile de glucoză sunt în mod constant ridicate, celulele nu mai răspund la insulină. Zahărul nu se consumă, dar rămâne în sânge. Prin urmare, înainte de a mânca nu este suficient și apoi prea mult. Pentru a nu sări, trebuie să limitați cantitatea totală de carbohidrați și să vă distribuiți aportul pe parcursul zilei. Nu există o cantitate ideală de carbohidrați pentru toată lumea. Puteți determina de ce aveți nevoie cu un endocrinolog, ținând cont de greutatea dumneavoastră și de activitatea fizică.

Dar în diabetul de tip I, pancreasul nu produce insulină, așa că trebuie administrat suplimentar. Pentru a-ți calcula doza și a evita vârfurile periculoase de zahăr, trebuie să știi exact câți carbohidrați sunt în alimente. Pentru a facilita calculele, a dezvoltat sistemul de unități de pâine (XE).

1 XE = cantitatea de produs care contine 10-12 g carbohidrati.

Există tabele diferite care indică numărul aproximativ de unități de pâine în diferite alimente. Uneori, aceste informații se găsesc pe eticheta produsului.

2. Mănâncă alimente vegetale mai sănătoase

Ea furnizează vitamine, minerale, energie și fibre. Acesta din urmă este util în special pentru că:

  • încetinește absorbția zaharurilor și reduce nivelul acestora în sânge;
  • reduce absorbția grăsimilor alimentare și a colesterolului;
  • afectează alți factori care afectează inima: tensiunea arterială și inflamația celulară;
  • Ajută să mănânci mai puțin, deoarece alimentele cu acesta sunt saturate mai repede și durează mai mult pentru a fi digerate.
CITESTE
Respirație șuierătoare, cauze, dificultăți de respirație

Deci, în dietă ar trebui să fie mai multe:

  • fructe;
  • legume fără amidon, cum ar fi salată verde, varză, castraveți, roșii, ardei gras, dovlecei și vinete;
  • leguminoase (fasole, năut, linte);
  • paste și pâine din grâu integral;
  • orez brun, fulgi de ovăz, quinoa și alte alimente neprocesate.

Evitați „carbohidrații răi”, care au un conținut ridicat de glucoză, dar sărac în fibre și nutrienți. Acestea includ pâine albă și produse de patiserie, paste făcute cu făină albă, sucuri de fructe și alimente procesate cu zahăr sau sirop de porumb.

3. Prioritizează grăsimile sănătoase

Grăsimi necesare organismului: reglează multe procese și se saturează cu energie, deoarece sunt foarte bogate în calorii. Dar nu toate sunt utile. Grăsimile „bune” sau nesaturate susțin nivelul sănătos de colesterol din sânge și ajută inima și vasele de sânge. Ei sunt bogati:

  • uleiuri de măsline, floarea soarelui, șofran, semințe de bumbac și rapiță;
  • nuci, arahide, semințe, cum ar fi inul și dovleacul;
  • pește gras precum somon, macrou, păstrăv, ton.

Grăsimile saturate sau „rele” se găsesc în produsele lactate și carnea bogate în grăsimi. Ar trebui să constituie o mică parte din dieta ta. Pentru a le limita, alegeți produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi, carne slabă de porc și pui.

4. Uită de diete rigide

Multe diete la modă, cum ar fi paleo sau keto, vă pot ajuta să pierdeți în greutate. Dar cercetările asupra beneficiilor sale pe termen lung sau beneficiilor în controlul diabetului sunt încă puține. De aceea este mai bine să încerci să menții o greutate sănătoasă și să ai o dietă variată, ținând cont de stilul de viață și de obiceiuri.

De exemplu, puteți urma dieta mediteraneană. Se numește doar dietă, dar este de fapt o strategie de selecție a alimentelor, unul dintre modelele de alimentație sănătoasă și bazată pe bucătăria tradițională a Greciei, Italiei și a altor țări de coastă.

Accentul se pune pe alimentele vegetale: cereale integrale, legume, leguminoase, fructe, nuci, condimente. Principala sursă de grăsime este uleiul de măsline. Laptele, carnea de pasăre, peștele și crustaceele sunt adăugate cu moderație, iar carnea roșie este limitată.

După cum au arătat studiile, acest plan de masă a fost cel mai bun pentru a reduce nevoia de medicamente, pentru a ajuta la atingerea obiectivelor de zahăr din sânge și pentru a reduce riscul de complicații.

CITESTE
6 extensii Chrome pentru a vă îmbunătăți mobilitatea în timp ce sunteți la serviciu

5. Fără calorii, proteine, grăsimi și carbohidrați cu acuratețe

Astfel de calcule și restricții pot fi opresive, iar aderarea la regim va deveni dificilă. Pot fi folosite linii directoare clare, cum ar fi metoda plăcii pentru diabetici.

Pentru a împărtăși mental, tăiați farfuria obișnuită în jumătate. Jumătate va fi umplută cu legume fără amidon. Împărțiți din nou pe al doilea în jumătate și umpleți o parte cu carbohidrați complecși, cum ar fi pâine sau pastele integrale, orez brun, cartofi și o altă parte cu alimente bogate în proteine, cum ar fi carne de pasăre, pește, carne slabă, soia, hummus, sau tofu.

6. Ai grijă la ce bei

Trebuie să încerc să înlocuiesc toate băuturile dulci cu apă sau altceva fără calorii. De exemplu, puteți bea băuturi răcoritoare cu îndulcitor.

De asemenea, este important să nu abuzați de alcool. OMS nu recomandă să beți mai mult de una sau două porții pe zi. O porție sugerează 13 g de etanol. Aceasta, de exemplu, este o cutie (330 ml) de bere 5%, un pahar (140 ml) de vin 12-proof sau un pahar (40 ml) de băutură tari.

7. Slăbește dacă ești obez

Numărul de calorii ar trebui să fie astfel încât, ținând cont de activitatea fizică, să nu aibă ca rezultat obezitate. Acesta din urmă nu afectează direct nivelul de zahăr, dar crește semnificativ riscul de complicații.

Dacă sunteți supraponderal, colaborați cu endocrinologul pentru a planifica o strategie sigură de pierdere în greutate.

8. Adăugați activitate fizică

Exercițiile scad nivelul zahărului din sânge, deoarece organismul le redirecționează către celule pentru energie. În plus, activitatea crește sensibilitatea la insulină: este necesară mai puțină insulină pentru a transporta zahărul în celule.

Poți alege clasele după gustul tău. Principalul lucru este să le acordați 30 de minute pe zi în zilele lucrătoare sau 150 de minute pe săptămână. Dacă a existat o pauză lungă în exerciții, atunci trebuie să creșteți treptat ritmul.

De asemenea, este important să ne mișcăm mai mult în general. Dacă ai stat o jumătate de oră, ridică-te și întinde-te.

9. Renunță la fumat

Poate părea că creșterea zahărului și fumatul sunt ceva din universuri diferite. Toată lumea știe că strică ochelarii, dar și:

  • Nicotina modifică celulele astfel încât acestea să nu răspundă la insulină, ceea ce înseamnă că nu pot primi zahăr din sânge.
  • Substanțele chimice din țigări dăunează celulelor, provocând inflamații, ceea ce reduce și sensibilitatea la insulină.
  • Fumatorii prezinta un risc crescut de a dezvolta grasime abdominala, ceea ce creste probabilitatea de a dezvolta diabet de tip II. Și chiar dacă nu sunt supraponderali.
CITESTE
Experții de la Harvard Health, efectele secundare ale excesului de vitamina D

Toate acestea cresc riscul de a dezvolta diabet cu 30-40%, comparativ cu nefumătorii. Cu cât fumezi mai mult, cu atât este mai probabil să te îmbolnăvești.

Renunțarea la nicotină ajută organismul să folosească mai bine insulina, facilitând controlul nivelului de zahăr din sânge.

10. Nu uita de medicamente

În funcție de tipul, durata și severitatea diabetului, medicul endocrinolog va prescrie insulina sau alți agenți hipoglicemianți.

11. Gestionați comorbiditățile

Adesea, zahărul crește din cauza altor probleme de sănătate, cum ar fi sindromul ovarului polichistic, hipertiroidismul, sindromul Cushing. Dacă timpul nu începe să le controleze, se va dezvolta diabetul.

Ceea ce poate ajuta, dar cu greu.

Există multe modalități populare de a reduce zahărul acasă. Unele dintre ele au fost chiar studiate în grupuri mici de oameni, dar nu au fost obținute dovezi de încredere ale eficacității și siguranței. De asemenea, nimeni nu știe cum să aplice corect astfel de instrumente pentru a vedea rezultatul.

Nu ar trebui să cheltuiți bani pe suplimente alimentare și produse care nu au fost testate de nimeni și, cu atât mai mult, înlocuiți-le cu tratamente și schimbări ale stilului de viață. Dar puteți mânca câteva legume și mirodenii dacă vă place gustul lor.

Dar totuși, dacă doriți să încercați ceva, discutați mai întâi despre potențialele beneficii, costuri și posibile efecte secundare cu medicul dumneavoastră.

1. Condimente

Unele dintre acestea, cum ar fi scorțișoara și turmericul, sunt adesea recomandate ca agenți de scădere a zahărului. Există cercetări limitate, dar nu suficiente pentru a include aceste produse în lista de opțiuni eficiente. Utilizarea moderată în bucătărie cu siguranță nu va strica, dar nici nu este probabil să ajute.

2. Băuturi de legume verzi

Orice legume și fructe sunt cele mai bune în formă brută pentru a obține cele mai multe fibre posibile. Dar dacă nu vă plac unele dintre ele, încercați să faceți băuturi din ele.

De exemplu, puteți găsi rețete de suc de dovlecei proaspăt stors sau smoothie-uri de țelină pe Internet. Nu există dovezi că reduc cumva zahărul. Dar sunt utile pentru că sunt făcute din legume fără amidon.

3. Topinambur

De aproximativ 30 de ani oamenii au crezut în proprietățile magice ale topinamburului. Interesant este că, în ceea ce privește conținutul de carbohidrați, este foarte asemănător cu cartofii, care cu siguranță nu sunt pilonul de bază al dietei unui diabetic. De asemenea, nu există studii care să confirme beneficiile topinamburului de a reduce glicemia.

CITESTE
Ce este ortoterapia și când poate fi aplicată

Cristina Berezutskaya

Existența alimentelor care reduc zahărul este un mit. De regulă, acestea includ pe cele care nu cresc glicemia sau o cresc foarte lent. Includerea acestor tipuri de produse în alimentație este utilă în același mod ca și pentru persoanele fără diabet, nu mai mult.

Povestea despre beneficiile topinamburului a apărut din cauza confuziei dintre substanța conținută în ea ywelllin și hormonul reducător de zahăr ynsulinom.

4. Otet de mere

Este adesea recomandat ca mijloc de pierdere în greutate. Mai multe studii au arătat că reduce ușor nivelul zahărului din sânge.

Dar răul de a-l lua poate fi mai mult decât bun: oțetul irită membranele mucoase ale gurii, esofagului și stomacului datorită conținutului său de acid și poate interacționa și cu anumite medicamente, inclusiv cu insulina.

5. Suplimente pe bază de plante

Astfel de suplimente alimentare sunt vândute sub formă de pulberi, tablete și capsule. Dar nu trebuie să crezi publicitatea intruzivă: beneficiile extractelor de plante nu sunt susținute de dovezi de încredere.

De asemenea, aceste medicamente nu sunt testate la fel de atent ca medicamentele. Doar producătorul știe ce este cu adevărat în sticlă și cât de sigur este.

Citește și 🍬💉🥦

Consumul de cafea în fiecare zi prelungește viața

Un duș de contrast te va ajuta să fii energic și mai puțin predispus la îmbolnăviri?

10 lucruri amuzante despre căscat

  1. American Diabetes Association. Hyperglycemia (high blood glucose).
  2. Cleveland Clinic. Hyperglycemia (high blood sugar).
  3. McDonnell ME, Umpierrez GE. Insulin therapy for the management of hyperglycemia in hospitalized patientsEndocrinol Metab Clin North Am. 2012 Feb 17;41(1):175-201. doi:10.1016/j.ecl.2012.01.001
  4. Gradel AKJ, Porsgaard T, Lykkesfeldt J, Seested T, Gram-Nielsen S, Kristensen NR, Refsgaard HHF. Factors affecting the absorption of subcutaneously administered insulin: effect on variabilityJ Diabetes Res. 2018 Jul 4;2018:1205121. doi:10.1155/2018/1205121
  5. Mohanty RR, Das S. Inhaled insulin – current direction of insulin researchJ Clin Diagn Res. 2017 Apr 1;11(4):OE01-OE02. doi:10.7860/JCDR/2017/23626.9732
  6. American Diabetes Association. Blood sugar and exercise.
  7. Centers for Disease Control and Prevention. Manage blood sugar.
  8. American Diabetes Association. 5 things to know about ketones.
  9. Roussel R, Fezeu L, Bouby N, Balkau B. Lantieri O, Alhenc-Gelas F, Marre M, Bankir L. Low water intake and risk for new-onset hyperglycemiaDiabetes Care. 2011 Dec;34(12):2551-2554. doi:10.2337/dc11-0652
  10. American Diabetes Association. Caring for people with diabetes in emergency situations.
  11. Diabetes.co.uk. Diabetes and dehydration.
  12. Centers for Disease Control and Prevention. Get the facts: drinking water and intake.
  13. Harvard Health Publishing. How much water should you drink?
  14. Michigan Medicine. High blood sugar (hyperglycemia).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole