TehnologieCum să iți creezi propriul podcast de succes

Cum să iți creezi propriul podcast de succes

Vreți să vă lansați în acest domeniu? Noi am făcut munca pentru a vă ajuta să începeți. Aflați cum să vă creați propriul podcast. Consultați ghidul nostru de podcasting. Veți afla cum să începeți, de ce echipament aveți nevoie și ce software puteți folosi pentru a înregistra și edita podcasturi.

Ce este un podcast?

La modul cel mai elementar, un podcast este un program sau o înregistrare audio digitală, asemănătoare cu o emisiune de radio sau de televiziune, care poate fi descărcată de pe internet sau pusă la dispoziție și accesată de pe diverse dispozitive mobile.

La fel ca în cazul majorității mediilor din era digitală, formatul, structura și conținutul unui podcast seamănă adesea cu cele ale unui mediu analogic mai vechi: programul radiofonic. Podcasturile, ca și radioul, sunt adesea create în serie și postează episoade noi în mod regulat.

Există însă distincții importante. Pentru început, noțiunea de timp este diferită pentru podcasturi: Fiecare ascultător are controlul asupra momentului (și a dispozitivului) în care să asculte un podcast, spre deosebire de radio și televiziune, care difuzează emisiuni la ore specifice. De asemenea, puteți face ca episodul de podcast să aibă orice lungime doriți – cinci minute sau cinci ore. În calitate de podcaster, dețineți controlul.

Există mai multe formate media online care prezintă conținut audio și care se aseamănă între ele, dar nu sunt toate podcasturi din punct de vedere tehnic.

Un podcast video, numit uneori “vidcast”, este similar cu un podcast, dar include o componentă vizuală, care poate fi un slideshow de imagini statice sau un videoclip real. Un webcast include, în general, segmente în direct.

Un vlog, sau blog video, folosește un format de tip blog (cel mai recent episod este afișat primul), dar prezintă conținutul în format video (pe o platformă precum YouTube). Pentru mai multe informații, consultați lista PCMag cu cele mai bune camere și instrumente de vlogging.

CITESTE
De ce ai nevoie de o piață țintă și un public țintă definit

Formate și tipuri de podcasturi

Există o serie de formate pe care le puteți alege pentru podcastul dumneavoastră. Luați în considerare ce tip este cel mai potrivit pentru a vă prezenta conținutul. La fel ca în cazul podcastului Fresh Air, un interviu este cel mai frecvent format.

Acesta prezintă cel mai adesea o gazdă care prezintă și intervievează invitații. O ramificație a acestui tip este formatul de discuție în grup sau de masă rotundă, cu o gazdă care conduce conversația. Un monolog este un podcast de tip comentariu construit în jurul unei singure personalități, ceea ce conferă emisiunii o singură voce sau un singur punct de vedere Lore, care se concentrează pe istoria înfricoșătoare din spatele folclorului comun și este povestită aproape în stilul unui foc de tabără, este un exemplu minunat de podcast de tip monolog.

Într-un format cu mai multe gazde, podcastul este împărțit între mai multe persoane diferite, sau doi sau mai mulți co-prezentatori își împart conducerea emisiunii. De exemplu, Pardon My Take este un podcast sportiv comic și zgomotos, cu doi co-prezentatori, Dan “Big Cat” Katz și PFT Commenter (Pro Football Talk Commenter).

Spre deosebire de primele trei tipuri, un podcast narativ, sau un podcast de tip storytelling, se concentrează pe modul în care este prezentat conținutul. În multe privințe, acest tip a alimentat popularitatea podcastingului în ultima vreme. Și în timp ce unele dintre podcasturile menționate anterior, precum Lore, s-ar putea încadra și aici, multe podcasturi narative au o calitate categoric liniară și, în general, nu trec la un alt subiect sau segment.

CITESTE
Oukitel WP19 - Robust, puternic și acumulator 21000mAh!

Acestea pot fi fie de non-ficțiune, cum ar fi This American Life și Serial, fie ficționale, cum ar fi Wolf 359 și Flash Forward. În cele din urmă, podcasturile cu format mixt sau hibrid utilizează diverse elemente din celelalte patru tipuri de conținut. Un podcast mixt poate, de asemenea, să refolosească conținut din alte medii, cum ar fi radioul sau televiziunea.

De ce ce ai nevoie

Îmbunătățirile aduse tehnologiei hardware și software au schimbat dramatic modul în care sunt dezvoltate, create, produse și făcute publice podcasturile. În plus, laptopurile, desktopurile, tabletele, telefoanele și alte dispozitive sunt echipate cu procesoare mai puternice și alte caracteristici care facilitează crearea de podcasturi.

Există chiar și modalități noi și necostisitoare de a vă asigura că mediul în care vă aflați vă ajută să obțineți cea mai bună calitate audio.

Bugetul dvs. va fi cel mai important factor în determinarea echipamentului pe care îl veți cumpăra. De asemenea, va trebui să vă dați seama cât de extinsă trebuie să fie instalația dvs. de înregistrare: Dacă nu sunteți obligat să înregistrați într-o anumită locație, puteți construi o instalație care să vă permită să înregistrați și să editați într-o cameră sau chiar într-o parte a unei camere.

Dacă intenționați să înregistrați pe teren, probabil că veți avea nevoie de echipamente suplimentare. Pentru o prezentare detaliată a hardware-ului de care veți avea nevoie, citiți ghidul nostru complet pentru cel mai bun echipament de podcast disponibil în prezent.

Pentru a vă înregistra podcastul în mod corespunzător pe computer, veți avea nevoie de un software de editare audio (sau DAW, pentru stație de lucru audio digitală), cum ar fi Reason de la Propellerhead sau Avid Pro Tools, care poate costa de la aproximativ 100 de dolari la peste 600 de dolari.

Pentru Adobe Audition, aveți nevoie de un abonament, care poate costa 20,99 de dolari pe lună (deși Adobe are adesea oferte speciale). Pentru începătorii în materie de podcasturi, este o idee bună să descărcați una dintre cele mai populare aplicații audio (gratuite): Audacity, un editor versatil cu două piste care include o mulțime de tutoriale online.

CITESTE
Cum să recunoști o agenție de publicitate necinstită?

Software-ul GarageBand, care este disponibil gratuit pe toate computerele Mac, este, de asemenea, o opțiune excelentă. Puteți să înregistrați audio, să îl editați, să ajustați calitățile tonale, să adăugați efecte pentru a-l face mai plin și să efectuați multe alte sarcini de podcasting.

De asemenea, puteți importa clipuri audio, inclusiv audio pe care l-ați capturat pe un recorder audio extern, pe tabletă sau pe telefon.

Cast oferă toate instrumentele de care au nevoie aspiranții sau podcasterii profesioniști pentru a înregistra, edita și publica un podcast. Acest serviciu cuprinzător și ușor de utilizat câștigă un Editors’ Choice pentru software de podcasting, în ciuda unor probleme de sunet în timpul testelor. Și Zencastr este o platformă superbă pentru înregistrarea de podcasturi, dar va trebui să căutați în altă parte când vine vorba de editarea, găzduirea și publicarea conținutului dvs.

Un software suplimentar pentru editarea sau îmbunătățirea calității audio a podcastului dvs. include Auphonic, un serviciu cu o serie de instrumente pentru a vă ajuta să vă nivelați și să echilibrați interviurile, prelegerile și alte tipuri de audio utilizate în podcasturi;

O altă opțiune este să folosiți o aplicație pentru a vă crea podcastul. Posesorii de Apple iPhone și iPad primesc GarageBand gratuit, la fel ca și posesorii de Mac.

În ceea ce privește Android, Pocket Casts este o alegere bună pentru a vă folosi telefonul pentru a crea un podcast. (Iar pentru a asculta podcasturi, consultați Cele mai bune aplicații de redare a podcasturilor)

Recomandate de editorii noștri

După ce ați produs fișierul audio pentru podcastul dvs., va trebui să îl transferați către un serviciu de găzduire, astfel încât să vă puteți lista podcastul în diverse directoare (iTunes, Stitcher și așa mai departe). Acest lucru va genera, de asemenea, un feed RSS – important pentru ca podcastul dvs. să fie remarcat.

CITESTE
Ar trebui să ridicați? Cum să afli cine te sună

Sunt disponibile destul de multe servicii de găzduire a podcasturilor; multe dintre ele oferă teste gratuite sau opțiuni de nivel gratuit. Printre serviciile bine cunoscute se numără Libsyn, SoundCloud, BuzzSprout și Fireside, dar și altele merită o privire.

Sfaturi pentru crearea de podcasturi de succes

Deși este un moment excelent pentru a începe să faceți podcasting, trebuie să vă dați seama că peisajul este competitiv, indiferent de cât de nișată este piața dumneavoastră. Podcasturile necesită mult timp și efort, așa că nu vă descurajați dacă v-ați creat podcastul de vis, dar nimeni nu vă ascultă încă. Sunt multe lucruri de învățat – și cele mai multe dintre aceste lecții vin prin încercări și erori.

În 2021, Apple a creat un nou site web, Apple Podcasts for Creators, care îi poate ajuta pe creatori să învețe mai multe despre podcasting, să rămână informați cu privire la cele mai recente noutăți și caracteristici și să exploreze ghiduri detaliate cu cele mai bune practici.

Cei care folosesc aplicația de podcasturi de la Apple se pot, de asemenea, conecta pe acest site și pot accesa tabloul de bord Apple Podcasts Connect, care a fost, de asemenea, reproiectat cu noi caracteristici care facilitează gestionarea emisiunilor de pe Apple Podcasts.

Aceasta include posibilitatea de a edita metadatele, de a programa și gestiona disponibilitatea emisiunilor, de a organiza emisiunile în canale, de a gestiona mai mulți utilizatori și roluri și de a afla cum se implică ascultătorii în emisiunile lor prin intermediul unor noi instrumente de măsurare a performanței și de vizualizare.

CITESTE
Huawei pariază din nou pe laptopuri cu noul său MateBook 16S! ?

Iată câteva sfaturi specifice pentru a vă ajuta să rămâneți inspirați:

  • Păstrați-vă podcastul concentrat. Deși ar putea fi tentant să creați un podcast care să fie totul pentru toți ascultătorii, emisiunile de succes tind să aibă un subiect îngust și concentrat.
  • Imaginați-vă publicul țintă. Atunci când scrieți sau produceți conținut, este util să vă gândiți la tipul de audiență pe care încercați să o atingeți cu podcastul dumneavoastră. Mulți specialiști în marketing stabilesc buyer persona, care sunt modele fictive de clienți ideali. Puteți dezvolta astfel de modele pentru a vă ajuta să vă creați conținutul.
  • Fiți consecvent. Dacă doriți să fiți luat în serios, postați episoade ale podcastului dvs. în mod regulat și constant.
  • Planificați-vă fluxul de lucru. Ar trebui să scrieți un scenariu detaliat sau pur și simplu ad-lib? Ar putea funcționa cel mai bine să aveți un pic din ambele, dar asta depinde de podcast. Oricum ar fi, veți avea nevoie de un fel de flux de lucru pentru a vă dezvolta ideile și a le duce la bun sfârșit. Cel puțin, asigurați-vă că schițați temele majore ale fiecărei emisiuni și că vă cunoașteți temeinic subiectul. Atunci când aveți mai multe voci cu care interacționați în fiecare episod, asigurați-vă că toată lumea se simte confortabil cu procesul și cu cât de dezinvolt sau detaliat trebuie să fie scenariul.
  • Utilizați segmente muzicale, dar nu încălcați drepturile de autor. Adăugați la podcastul dvs. muzică bună de introducere și de ieșire, dar asigurați-vă că nu încălcați drepturile de autor ale nimănui.
  • Promovați-vă podcastul. Odată ce ați postat podcastul pe serviciul de găzduire, ați putea crede că v-ați terminat treaba, dar este imperativ să vă promovați podcastul.

Aveți nevoie de mai multă inspirație? Consultați lista noastră cu cele mai bune podcasturi disponibile în prezent.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole