SănătateBoli si afecțiuniCum să controlam foamea când suntem anxioși

Cum să controlam foamea când suntem anxioși

Cum să controlați foamea de anxietate – Scriitoarea Pearl Buck a spus odată: “Foamea face din orice om un hoț”. Dar lipsa de hrană nu este capabilă doar să facă ființa umană să fure pentru a mânca, ci este legată și de anumite stări psihologice, motiv pentru care foamea de anxietate este atât de greu de controlat.

Problemele de anxietate pot interfera în toate domeniile vieții, inclusiv să ne facă să adoptăm obiceiuri alimentare nesănătoase. Prin urmare, mulți pacienți care se adresează unui dietetician sunt de fapt tulburați emoțional.

De ce mâncăm atunci când suntem anxioși?

Mâncatul emoțional înseamnă că starea noastră de spirit condiționează ceea ce mâncăm. În acest caz, vorbim despre momentul în care o persoană cu anxietate excesivă mănâncă fără alt motiv decât o nevoie reală. Cert este că mâncatul ne face să ne simțim bine și mai relaxați, pentru că eliberăm neurotransmițători precum dopamina atunci când facem acest lucru.

CITESTE
8 semne ale anxietății în relații: de ce se întâmplă și cum să te recuperezi

Cu toate acestea, în multe cazuri, această bunăstare este de scurtă durată. Odată ce am terminat de mâncat, sentimentul de vinovăție se instalează. În realitate, răsplata de pe urma mâncării nu durează mult timp, iar mâncatul compulsiv poate provoca suferință și, eventual, mai multă anxietate pe termen mediu și lung.

De fapt, în multe ocazii, mâncarea poate stârni chiar mai multe efecte negative pentru persoanele cu anxietate. Când suntem anxioși, de obicei optăm pentru alimente nesănătoase, ceea ce complică și mai mult situația.

Principala problemă este că, atunci când avem multă anxietate, devine imposibil să ne satisfacem apetitul. Mai mult, încercarea de a calma anxietatea cu ajutorul mâncării sfârșește prin a înrăutăți situația în cele mai multe cazuri. Problema de fond este mult mai complexă. Ea poate fi cauzată de:

  • Incapacitatea de a gestiona emoțiile. Este foarte frecventă și, de obicei, este legată de ascunderea emoțiilor negative. Acest lucru ar putea fi acceptabil din punct de vedere social. Cu toate acestea, incapacitatea de a gestiona propriile emoții poate duce la evitare, iar mâncarea ar putea părea o “soluție” temporară la această problemă.
  • Autocontrolul excesiv. Dacă cineva încearcă să își reprime excesiv dorința de a mânca, poate agrava problema. Putem ajunge să mâncăm și mai mult.
  • Mâncarea ca unică sursă de plăcere. Dacă găsim plăcerea doar prin mâncare, este ușor să ajungem să mâncăm compulsiv. Acest comportament poate sfârși prin a deveni o dependență dacă este lăsat necontrolat.

“Omul învinge totul, mai puțin foamea”.

-Seneca-

Învățați să controlați foamea când sunteți anxioși

Am văzut posibilele cauze, dar trebuie să reușim să le distingem pentru a învăța să controlăm foamea de anxietate. Să o distingem de ce vă puteți întreba? De foamea normală, bineînțeles. Dacă cunoaștem caracteristicile fiecăreia dintre ele, putem să identificăm problema și să punem în practică soluția.

CITESTE
Cum să faci o mască de păr acasă?

Foamea când suntem anxioși este bruscă

De obicei apare brusc, cu o mare intensitate, și devine foarte greu de rezistat. Aceasta înseamnă că, dacă simțiți că a sosit pe neașteptate și o simțiți mai mult în minte decât în stomac, aveți grijă! Această foame este de fapt o invitație la a mânca de plăcere, doar imaginații vii de fast-food în ciuda faptului că sunteți sătul. Dacă cedezi în fața acesteia și mănânci, te vei simți vinovat după aceea.

Pentru a lupta împotriva foamei de anxietate, trebuie să învățați să să identificați aceste situații. Gândiți-vă dacă ați trăit o experiență care v-ar fi putut perturba starea de spirit, fie la locul de muncă, fie cu un prieten sau un membru al familiei etc.

Dacă știți cum să identificați aceste situații, puteți să preveniți mâncatul emoțional într-un stadiu incipient. Pe de altă parte, este mai ușor să cedezi fără să-ți dai seama sau să fii conștient de ceea ce faci doar atunci când este prea târziu.

Gestionați-vă emoțiile

După cum am observat, reprimarea emoțiilor, deși poate părea mai acceptabilă din punct de vedere social, este o greșeală. Emoțiile negative fac parte din sinele nostru adevărat, și ca atare trebuie să le acceptăm, să le împărtășim sau să le dezvăluim dacă este necesar.

CITESTE
Anxietatea la întoarcerea la serviciu: 6 sfaturi pentru readaptare

Învățând să vă gestionați emoțiile, atât pe cele negative, cât și pe cele pozitive, dumneavoastră nivelul de anxietate scade. După aceasta, tensiunea și îngrijorarea dispar, la fel și dorința de a mânca.

Relaxează-te

Știm că nu este ușor, dar trebuie să ne relaxăm în momentele de mare anxietate și să facem acest lucru înainte de a pierde controlul. Dacă nu ne lăsăm duși de val în momentele de anxietate, putem îmbunătăți mult lucrurile. Cum? Există multe tehnici care ne permit să ne calmăm starea de spirit.

“Mâncarea și dragostea țin împreună fabrica lumii.”

-Friedrich Schiller-

În afară de aceasta, este util să dormiți nu mai puțin de șapte ore pe noapte, să căutați recompense alternative, să faceți exerciții fizice, să vă mențineți hidratat și să vă ocupați mintea cu activități productive, cum ar fi cititul. În acest fel, va fi mult mai ușor să controlați foamea de anxietate. Dar dacă tot nu reușești să te descurci, nu ezita să apelezi la ajutor profesional.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole