SănătateNutriție si AlimenteConsumul de morcovi poate ajuta la reducerea riscurilor cardiace

Consumul de morcovi poate ajuta la reducerea riscurilor cardiace

Pe lângă popularitatea sa în toate bucătăriile din întreaga lume, ceea ce se adaugă la faimă este profilul său nutritiv bogat. Morcovul este încărcat cu beta-caroten, fibre, antioxidanți, calciu și mai multe vitamine și minerale esențiale care ajută la stimularea pierderii în greutate, a digestiei, a sănătății ochilor, a sănătății pielii ș.a.

Dar știați că includerea acestui deliciu de culoare portocalie în dieta zilnică poate fi, de asemenea, excelentă pentru inima dumneavoastră? Cum, vă întrebați?

După cum am menționat mai devreme, morcovul este bogat în beta-caroten. În afară de faptul că dă morcovului culoarea sa portocalie, beta-carotenul din dieta dumneavoastră este transformat în vitamina A în organism.

Această conversie, conform cercetătorilor de la Universitatea din Illinois, reduce nivelul colesterolului rău din sânge. De asemenea, poate ajuta la prevenirea dezvoltării aterosclerozei – o amenințare majoră legată de inimă în întreaga lume.

Pentru cei neavizați, Ateroscleroza boală cardiovasculară este practic acumularea de grăsimi și colesterol în arterele noastre. Cu toate acestea, “pentru a obține toate beneficiile pentru sănătate ale acestui superaliment, aveți nevoie de o enzimă activă pentru a produce această vitamină”, spune un raport de pe site-ul Universității.

CITESTE
Ce să faci dacă ai urechea înfundată

Cercetătorii au efectuat două studii (unul pe oameni și celălalt pe șoareci) pentru a afla efectele beta-carotenului asupra sănătății inimii.

În primul studiu, cercetătorii au analizat probe de sânge și ADN de la 767 de tineri adulți sănătoși, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Aceștia au descoperit că o enzimă, denumită beta-caroten oxigenază 1 (BCO1), este responsabilă de transformarea beta-carotenului în vitamina A și are o legătură cu nivelul colesterolului. Persoanele cu o enzimă mai puțin activă produceau mai puțină vitamina A și aveau un nivel mai ridicat de colesterol.

“Persoanele care au avut o variantă genetică asociată cu faptul că fac enzima BCO1 mai activă au avut un nivel mai scăzut de colesterol în sânge.

Aceasta a fost prima noastră observație”, a explicat Jaume Amengual, profesor asistent de nutriție personalizată în cadrul Departamentului de Știința Alimentației și Nutriție Umană de la Universitatea din Illinois. Rezultatele primului studiu au fost publicate în Journal of Nutrition.

Consumul de morcovi poate ajuta la reducerea riscurilor cardiace

Betacarotenul este responsabil pentru culoarea bogată a legumelor.

Al doilea studiu (pe șoareci) a fost o continuare a primului studiu. Acesta a fost efectuat pentru a înțelege efectul pe termen lung al observației.

CITESTE
Dieta pentru femei: 5 superalimente care reîncarcă sistemul reproducător feminin

“Principalele constatări ale studiului pe șoareci reproduc ceea ce am constatat la om. Am văzut că atunci când le dăm beta-caroten la șoareci, aceștia au niveluri mai scăzute de colesterol. Acești șoareci dezvoltă leziuni de ateroscleroză mai mici, sau plăci, în arterele lor.

Acest lucru înseamnă că șoarecii hrăniți cu beta-caroten sunt mai protejați împotriva aterosclerozei decât cei hrăniți cu o dietă fără acest compus bioactiv”, afirmă Amengual. Descoperirile au fost publicate în Journal of Lipid Research.

Având în vedere factorii de mai sus, vă aducem câteva rețete sănătoase care vă pot ajuta să includeți morcovul în dieta dvs. în cel mai delicios mod posibil. Citiți mai departe.

MODURI INTERESANTE DE A INCLUDE MORCOVII ÎN DIETA TA

Pentru fiecare 25 de grame (aproximativ o jumătate de morcov) de morcovi consumați zilnic, riscul de boli coronariene a scăzut cu 32%. Mănâncă un morcov pe zi pentru a ține doctorul de inimă departe! Iată câteva dintre modalitățile interesante de a-l include în dieta zilnică.

Blender JTC Omniblend TM 800 V alb

Consumul de morcovi poate ajuta la reducerea riscurilor cardiace

  • Putere: 300 W
  • Functie de zdrobire a ghetii
  • Numar de lame: 4
  • Recipiente: 400 ml, 570 ml

Suc de morcovi

Sucul de morcovi este extras din morcovi întregi și este extrem de hrănitor. Nu numai că oferă potasiu și vitamina C, dar este și foarte bogat în provitamina A. Se crede că băutura de suc de morcovi stimulează imunitatea și îmbunătățește sănătatea inimii. Potasiul și antioxidanții din sucul de morcovi pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale și la diminuarea factorilor de risc pentru bolile de inimă.

CITESTE
Prăjitură cu mere fără ou si fără zahar

Fulgi de ovăz cu morcovi

Încorporează morcovii în mesele sănătoase pentru inimă. Radeți fin morcovii în fulgii de ovăz de dimineață și apoi completați bolul cu nuci și scorțișoară pentru fulgi de ovăz “tort de morcovi”.

Salata de morcovi

Combinați morcovii fierți la aburi cu mentă și ulei de măsline pentru o salată simplă, dar delicioasă, sau mâncați bețișoare de morcovi asociate cu guacamole pentru o gustare cu gust decadent. Puteți adăuga, de asemenea, țelină și alte legume cu frunze verzi pentru un plus de nutriție.

Supa de morcovi și coriandru

A venit iarna! Și acesta este cel mai bun moment pentru a savura supe. Dacă sunteți bolnav de inimă, adăugați în supă niște morcovi împreună cu câteva batoane de coriandru. Reduceți și mai mult sarea folosind un bulion de legume făcut în casă sau folosind un cub de bulion cu conținut scăzut de sare.

Turmeric și smoothie de morcovi

Morcovii mov au un conținut ridicat de antociani, precum și de alfa- și beta-caroten. S-a demonstrat că antocianii au proprietăți antiinflamatorii, ajută la protejarea împotriva bolilor legate de inimă și susțin un sistem imunitar sănătos.

CITESTE
Carnea de iepure: calorii, nutriție, beneficii pentru sănătate

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

*Toate produsele recomandate de Aflaraspunsul.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

Urmărește-ne și pe:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole