SănătateCe poți și ce nu poți mânca atunci când alăptezi

Ce poți și ce nu poți mânca atunci când alăptezi

Ce poți mânca atunci când alăptezi

De la pediatria anilor 80 lucrurile au evoluat, părinții de astăzi au primit reguli stricte despre viața cu un copil. În timp ce nimeni nu-și freacă sfârcurile cu ceai verde înainte de a alăpta, chiar și acum multe mame mănâncă doar hrișcă și curcan fiert luni la rând.

Dar cele mai recente recomandări ale pediatrului pentru o dietă de alăptare sunt foarte diferite de cele pe care femeile le primesc încă în maternități. Potrivit experților, dieta unei mame care alăptează ar trebui să fie practic aceeași ca de obicei.

PUTEȚI MÂNCA ORICE, DAR ESTE MAI BINE SĂ VĂ ASIGURAȚI CĂ AVEȚI O DIETĂ SĂNĂTOASĂ.

De asemenea, ar trebui să încercați să vă asigurați că dieta dvs. este variată și conține nutrienții necesari. Atunci nu vor fi necesare vitamine și micronutrienți suplimentari. Se pot face excepții pentru vegani, vegetarieni și pentru cei care nu consumă anumite alimente din diverse motive. Prin urmare, ar trebui să vă informați întotdeauna medicul pediatru cu privire la particularitățile dietei dumneavoastră.

CITESTE
Abcesul mamar: cum să îl tratăm?

Este important ca aportul caloric să crească ușor, deoarece alăptarea este un proces care consumă energie. Adăugați 330 kcal, dacă bebelușul dvs. are mai puțin de șase luni, și 400 kcal, dacă aveți deja unul. Dar încercați să nu le obțineți din carbohidrați și grăsimi simple. Este o idee bună dacă alăptarea are un meniu care arată așa.

Ce poți și ce nu poți mânca atunci când alăptezi
Ce poți și ce nu poți mânca atunci când alăptezi

Alimentele bogate în amidon

Acestea ar trebui să reprezinte aproximativ o treime din dieta dumneavoastră. Acest lucru se datorează faptului că sunt pline de carbohidrați complecși: amidon, glicogen, inulină și fibre, care sunt principalele surse de energie. Acestea conțin, de asemenea, vitamine și micronutrienți.

Este posibil să mâncăm pâine și produse făinoase, cartofi, paste și cereale, dar nu cele rafinate – rafinate și din făină albă – ci cât mai puțin procesate. De exemplu, paste și pâine integrală, orez brun și cartofi decojiți. Acestea sunt bogate în fibre, ceea ce ajută la prevenirea constipației și a altor probleme intestinale care sunt frecvente la femeile aflate în perioada postnatală.

Surse de proteine

Carnea, carnea de pasăre, peștele, ouăle sau legumele sunt bogate în proteine, de care au nevoie atât mama, cât și copilul. Iar carnea roșie conține fier, care este mai bine absorbit decât cel din produsele vegetale.

OMS recomandă consumul a cel puțin 2 porții de proteine pe zi. O porție reprezintă 2 ouă sau 70-80 g de carne, pasăre sau pește sau 150-200 g de fasole fiartă.

CITESTE
Trei obiceiuri sănătoase pe care ar trebui să le adopți

Dacă preferați carnea, nu uitați că Departamentul de Sănătate și Asistență Socială din Marea Britanie recomandă să nu consumați mai mult de 70 g de carne roșie pe zi, așa că restul ar trebui să fie albă. Alegeți doar soiuri slabe și tăiați grăsimea. Încercați să consumați cu moderație cârnați afumați, cârnați și alte alimente procesate: acestea sunt bogate în sare și grăsimi.

Produse lactate

Produsele lactate sunt necesare ca principală sursă de calciu. Asigură creșterea oaselor și a dinților copilului. Prin urmare, dacă dieta este săracă în acest macronutrient, organismul mamei își va folosi propriile rezerve. Dinții, unghiile, părul și oasele vor avea de suferit.

În alimentație ar trebui să existe cel puțin 3 porții de produse lactate pe zi. Aceasta reprezintă, de exemplu, 200 ml de lapte, aceeași cantitate de iaurt sau chefir și 45 g de brânză tare. Încercați să alegeți produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi, cum ar fi brânza de vaci, în locul smântânii și al smântânii.

Sursele de calciu care nu sunt lactate sunt pâinea neagră, tofu, legumele și fructele uscate.

Legume și fructe

Acestea sunt o sursă bună de fibre, vitamine și minerale. Așadar, se recomandă să consumați cel puțin 5 porții – aproximativ 400 g – de fructe și legume pe zi. Acestea pot fi nu numai proaspete, ci și gătite, inclusiv uscate, murate, conservate și congelate. Principalul lucru este să alegeți alimente cu puțină sau deloc sare sau zahăr.

CITESTE
Cum să reduci presiunea fără să pui presiune pe tine însuți

Și da, nu vă fie teamă să mâncați usturoi și alte legume cu miros puternic. Nu va afecta calitatea laptelui matern.

Cât de mult lichid aveți nevoie

Un copil alăptat la sân mănâncă doar până la un litru de lapte pe zi. Așadar, încercați să beți 6-8 pahare de lichide pe zi și urmăriți semnele de deshidratare pentru a vă reface la timp. Printre acestea se numără gura uscată, urinare frecventă, urină închisă la culoare.

Apă

Cel mai bine este să beți apă pură. Nu conține zahăr și nu interferează cu absorbția substanțelor nutritive. Luați cu dumneavoastră o sticlă în cazul în care vă este sete.

Sucuri și compoturi

Sucurile și compoturile sunt bune de băut, deoarece conțin vitamine. Mai puțin decât fructe, desigur, dar totuși. Alegeți băuturi fără zahăr sau preparați-le dumneavoastră. Dar nu uitați, este mai bine să nu beți mai mult de 150 ml de suc de fructe 100% pe zi.

Ceai și cafea

Ceaiul și cafeaua sunt acceptabile între mese, deoarece reduc absorbția fierului. Cantitatea de cofeină trebuie limitată la 200 mg pe zi. Aceasta poate fi obținută din trei cești de ceai sau două cești de cafea.

CITESTE
Exercițiile Kegel: sunt eficiente și cum să le faci corect

Ce trebuie să evitați atunci când alăptați

Unele substanțe ajung în lapte și au un efect negativ asupra dezvoltării copilului.

Produse medicamentoase

Când discutați despre tratament cu medicul dumneavoastră, vorbiți întotdeauna despre hrănire. Dacă este posibil, medicul va selecta un medicament sigur care nu trece în laptele matern sau se găsește în acesta în cantități foarte mici. Captură de ecran: site-ul web e‑lactancia

Puține medicamente sunt testate pe femeile însărcinate și care alăptează, deoarece nu este etică. Prin urmare, nu toate adnotările conțin informații obiective despre efectul medicamentului asupra copilului. Pentru a nu te regăsi într-o situație în care ești îngrijorat de programare sau specialistul nu recomandă remediul, făcând referire la instrucțiuni, apelează la servicii care colectează informații despre medicamente care sunt sigure pentru alăptare. De exemplu, Biblioteca Națională de Medicină din SUA (NLM) menține serviciul LactMed, iar fundația elvețiană nonprofit Health On the Net menține site-ul web e-lactancia.

Alcool

Interferează cu creșterea și dezvoltarea copilului, provoacă tulburări în somn și, de asemenea, suprimă lactația. Prin urmare, cea mai sigură opțiune este să renunți complet la alcool. La urma urmei, în timp ce alcoolul este în sângele mamei, este și în laptele matern. Și pomparea nu ajută la reducerea cantității sale.

Și totuși, experții permit femeilor care alăptează să nu bea mai mult de 1 porție de alcool pe zi. Este vorba de aproximativ 13 g de etanol, adică o cutie (330 ml) de bere 5% putere, un pahar (140 ml) de vin de 12 grade sau un pahar (40 ml) de băutură tare. O astfel de utilizare moderată nu ar trebui să dăuneze copilului. Principalul lucru este să alăptați nu mai devreme de 2 ore mai târziu.

CITESTE
Mango și refluxul gastro-esofagian

Ce trebuie să faci dacă crezi că bebelușul tău se agravează din cauza dietei tale

Alimentele pe care le consumă o femeie care alăptează afectează rareori copilul. Dimpotrivă, studiile au arătat că, cu cât dieta mamei este mai variată, cu atât este mai puțin probabil ca bebelușul să dezvolte alergii. Chiar dacă include cei mai comuni alergeni: arahide, fructe roșii și altele.

DACĂ BEBELUȘUL DUMNEAVOASTRĂ ESTE AGITAT, ARE SCAUNELE SCHIMBATE SAU ARE O ERUPȚIE CUTANATĂ, DE MULTE ORI NU MÂNCAREA ESTE DE VINĂ.

Dar, uneori, alimentele pe care le mănâncă mama pot provoca totuși o reacție. De exemplu, unii copii pot fi alergici la proteinele din laptele de vacă sau la soia. Prin urmare, dacă observați simptomele de mai sus, consultați medicul pediatru.

Citește și 🧐

10 lucruri amuzante despre căscat

Un duș de contrast te va ajuta să fii energic și mai puțin predispus la îmbolnăviri?

Cum să reduceți zahărul din sânge

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole