SănătateSănătatea creieruluiAnxietatea de dimineață: 6 semne că ai o problemă

Anxietatea de dimineață: 6 semne că ai o problemă

De ce mă simt anxios când mă trezesc? Ce pot să fac pentru a gestiona această anxietate matinală? Descoperiți semnele și cheile pentru a-i face față.

Faptul că aveți gânduri rapide sau vă faceți griji dimineața poate indica faptul că aveți anxietate matinală. Astfel, aceste sentimente, sau negativitatea, îi însoțesc adesea pe oameni pe tot parcursul zilei. Deși cu toții ne putem trezi din când în când cu un sentiment de anxietate în legătură cu un eveniment care urmează, anxietatea de dimineață poate afecta modul în care abordăm ziua.

Atunci când ne confruntăm cu aceste simptome, este important să știm cum să le gestionăm, astfel încât să nu interfereze cu bunăstarea noastră mentală.

Ce este anxietatea de dimineață?

Deși nu există un diagnostic oficial pentru anxietatea matinală, multe persoane pot prezenta simptome ale acestei tulburări dimineața. Persoanele care suferă de anxietate matinală experimentează adesea un sentiment general de stres și îngrijorare care nu dispare pe măsură ce ziua avansează.

În mod obișnuit, aceste tipuri de simptome se datorează unei tulburări de anxietate generalizată, care tinde să provoace sentimente constante și cronice de îngrijorare în diferite domenii ale vieții noastre.

Se consideră că o persoană suferă de această tulburare dacă aceste gânduri negative persistă mai mult de șase luni. În afară de asta, persoanele care suferă de anxietate generalizată au tendința de a suferi de această anxietate matinală într-un mod mult mai intens.

Cum știu dacă am anxietate matinală?

Simptomele anxietății matinale sunt adesea foarte asemănătoare cu cele ale tulburării de anxietate generalizată. Persoanele care suferă de anxietate matinală pot prezenta următoarele simptome:

  • Neliniște: anxietatea matinală poate crea un sentiment de nervozitate sau de îngrijorare în legătură cu o situație.
  • Iritabilitate: personalitatea persoanelor cu anxietate matinală se poate schimba. De fapt, mulți oameni tind să fie mai predispuși la iritabilitate.
  • Oboseală: Trezirea deja obosită poate fi un semn că suferiți de anxietate matinală.
  • Atac de panică: În cele mai extreme cazuri, oamenii pot simți chiar palpitații când se trezesc, precum și o greutate în piept, senzația că mușchii sunt încordați și o frecvență cardiacă mai mare decât în mod normal. Aceste semne pot indica faptul că suferiți de un atac de panică.
  • Dificultăți de concentrare: Atunci când suferă de simptomele descrise mai sus, multor persoane le este foarte greu să se concentreze asupra unei anumite sarcini.
  • Îngrijorare și nervozitate constantă: Caracteristica principală a anxietății de veghe este experiența multor griji care pot face persoana nervoasă și tensionată.
CITESTE
Un truc simplu pentru micul dejun ar putea fi cheia pentru o viață mai lungă și mai sănătoasă

Toate aceste simptome pot fi însoțite și de vărsături matinale sau greață la trezire, senzație de tahicardie sau chiar gânduri intruzive de moarte. Dacă simțiți că anxietatea face ravagii în viața de zi cu zi, este important să căutați ajutor profesional cât mai curând posibil.

Anxietatea de dimineață: 6 semne că ai o problemă

Care sunt cauzele anxietății matinale?

Trezirea dimineața cu anxietate poate fi cauzată de mulți factori diferiți. În general, anxietatea este o reacție la stres și îngrijorare, dar diferite cauze pot contribui la apariția acestor simptome.

Pe de o parte, cercetările au arătat că nivelurile de cortizol pot fi mai ridicate dimineața la persoanele care se confruntă cu un nivel ridicat de stres în viața lor. Acest lucru poate explica de ce oamenii se confruntă cu o anxietate crescută dimineața.

În afară de asta, ceea ce se mănâncă sau se bea în primele ore ale zilei poate contribui, de asemenea, la anxietatea matinală. De exemplu, atât cofeina, cât și zahărul pot crește simptomele de anxietate. În cele din urmă, dacă vă culcați cu gânduri negative despre anumite griji, vă puteți trezi mai anxios.

CITESTE
Stresul cronic: Simptome, cauze, tratament

Cum să depășești anxietatea de dimineață?

Anxietatea de dimineață: 6 semne că ai o problemă

Primul pas pentru a ne trezi dimineața cu suficientă energie pentru a face față zilei este să recunoaștem că ne confruntăm cu simptome de anxietate. Conștientizând, putem face ceva în legătură cu simptomele anxietății matinale:

  • Îmbunătățiți-vă igiena somnului: Unele persoane pot avea anxietate matinală pentru că au dificultăți în a adormi sau în a rămâne adormite toată noaptea. Prin urmare, poate că unul dintre lucrurile care trebuie luate în considerare este igiena somnului – devenind mai conștienți de toate lucrurile pe care le facem înainte de a merge la culcare. De exemplu, să faci o baie, să citești o carte, să eviți ecranele, să iei ceaiuri de plante relaxante etc.
  • Dezvoltați o rutină de dimineață: Trezirea la o oră obișnuită în fiecare zi vă va ajuta organismul să se simtă pe deplin pregătit pentru ziua respectivă. De asemenea, vă va ajuta să gestionați anxietatea de dimineață prin planificarea zilei în avans. Având un plan pentru ziua următoare, veți putea lăsa deoparte multe dintre grijile care tind să se strecoare în gândurile dumneavoastră în timpul nopții.
  • Exerciții fizice sau meditație: Dacă te trezești cu un sentiment de anxietate, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să eviți social media sau ecranele. În schimb, exercițiile fizice sau exercițiile de meditație vă vor ajuta să faceți față tuturor acestor sentimente.
  • Reduceți cofeina și zahărul: Consumul de cafea în exces sau de alimente prea dulci poate crește anxietatea de dimineață. Prin urmare, este recomandabil să încercați să limitați sau să evitați aceste alimente pe cât posibil. Pe de altă parte, este posibil să observați că nivelul de anxietate scade pe măsură ce faceți aceste schimbări. Cu alte cuvinte, o alimentație mai sănătoasă, care să includă fructe și legume, vă poate ajuta să vă îmbunătățiți starea generală de sănătate și să vă gestionați anxietatea.
  • Reduceți consumul de alcool: Multe persoane anxioase apelează adesea la alcool pentru a face față acestor sentimente. Dacă apelăm la alcool, creștem de fapt probabilitatea de agravare a anxietății, deoarece, deși alcoolul poate aduce inițial o ușurare, după acest efect, îngrijorarea va crește. Prin urmare, este esențial să încercați să limitați consumul acestor băuturi.
  • Practicați recunoștința: Uneori uităm toate lucrurile pozitive pe care le avem în viața noastră. De fapt, atunci când vă concentrați asupra anxietății, este normal să vă fie greu să vă gândiți la alte lucruri. Atunci când vă confruntați cu aceste gânduri, faceți un efort să vă concentrați asupra a ceea ce ar trebui să fiți recunoscător în fiecare zi pentru a vă reaminti că lucrurile nu sunt întotdeauna rele sau stresante.
  • Contestați gândurile anxioase: Dacă vă aflați într-o spirală de negativitate, încercați să conștientizați anxietatea și să contestați aceste gânduri, încercând să vă gândiți la o alternativă pozitivă. Deși poate fi dificil la început, deoarece va trebui să vă confruntați cu multe dintre aceste gânduri, veți începe să faceți acest lucru aproape automat.
  • Concentrează-te pe ceea ce poți controla: Concentrându-te pe ceea ce poți controla, te poți simți mai împăcat cu felul în care decurge ziua ta și atunci când apar evenimente care nu fac parte din planurile tale.
  • Gândiți-vă la ce vă așteptați: Atunci când apare un vârf de anxietate, poate fi foarte dificil să te gândești la altceva decât la aceste griji. Cu toate acestea, în fața acestor sentimente, poate fi foarte util să încercați să vă gândiți la ceva pe care îl așteptați cu nerăbdare și care este pozitiv pentru dumneavoastră: de exemplu, să petreceți timp cu partenerul, să vă întâlniți cu prietenii sau să vă bucurați de hobby-ul preferat.
  • Consultați un terapeut: Dacă anxietatea de veghe vă afectează prea mult ziua, ar trebui să luați în considerare posibilitatea de a consulta un terapeut profesionist. Acest lucru se datorează faptului că anxietatea vă poate determina, în cele din urmă, să vă schimbați modul în care vă vedeți pe voi înșivă și viața în general.
CITESTE
Importanța primei impresii și cum o putem schimba

Anxietatea de dimineață este un semn care nu trebuie luat în seamă. De fapt, după cum am spus, dacă aceste sentimente sunt recurente, este foarte probabil să suferiți de o tulburare de anxietate generalizată. Așadar, dacă observați că această anxietate vă afectează starea de spirit și nici măcar nu vă puteți concentra din cauza ei, atunci aveți o problemă asupra căreia ar trebui să vă concentrați toată atenția. Cu timp și efort, puteți învăța strategii de gestionare a anxietății și puteți preveni ca aceste griji să vă afecteze viața de zi cu zi.

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

*Toate produsele recomandate sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

Urmărește-ne și pe:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole