SănătateNutriție si AlimenteAlimentele pe care trebuie să le mănânci și să le eviți când...

Alimentele pe care trebuie să le mănânci și să le eviți când alăptezi

Laptele matern este cea mai bună hrană pentru nou-născuți. Organizația Mondială a Sănătății și toate sfaturile de sănătate importante recomandă laptele matern exclusiv pentru cel puțin primele șase luni de viață ale copilului. Laptele matern este primul aliment al bebelușului care favorizează creșterea și dezvoltarea.

Acesta conține toate substanțele nutritive de care un bebeluș are nevoie pentru a se dezvolta – o hrană completă. Laptele matern este esențial pentru dezvoltarea imunității, dezvoltarea creierului și o creștere sănătoasă.

Alte avantaje sunt accesul ușor, fără griji privind curățenia sau verificarea temperaturii – o masă gata de consum, fără probleme.

Mamele care alăptează au nevoie, de asemenea, de o dietă sănătoasă pentru a-și menține sănătatea și pentru a-și hrăni cu ușurință copilul. Fiecare nutrient contribuie la a face din această etapă o fază fericită și confortabilă a vieții dumneavoastră.

CITESTE
Vrei să slăbești? Amâna micul dejun!

Sfaturi de dietă pentru mamele care alăptează

Calorii

Organismul cheltuiește multă energie pentru producția de lapte, astfel încât cererea de calorii rămâne la un plus de 300-350 Kcal/zi. Alegeți cereale integrale pentru a vă alimenta organismul, acestea sunt bogate în nutrienți și adaugă calorii sănătoase.

Fructele, lactatele, grăsimile sănătoase din uleiurile vegetale și nucile și semințele sunt alte alegeri bune de făcut pentru asigurarea necesarului de energie. Evitați excesul de zaharuri simple din sucuri, băuturi zaharoase și dulciuri.

Alimentele pe care trebuie să le mănânci și să le eviți când alăptezi
Dieta pentru mamele lipsite de mamă: Fructele, cerealele și legumele sunt o necesitate. (Credit foto: iStock)

Proteine

Ajută la alimentarea producției de lapte. În plus, acestea ajută și organismul dumneavoastră să se refacă după stresul nașterii copilului. Alegerile bune de proteine includ lactate, ouă, pui, carne, leguminoase și fructe de mare cu conținut scăzut de mercur. Cerealele precum quinoa și amarantul sunt, de asemenea, surse bune de proteine.

Grăsimi și uleiuri

Pe lângă faptul că sunt surse concentrate de energie, uleiurile adaugă și aromă alimentelor noastre. Pe lângă faptul că alimentează creșterea bebelușului, uleiurile sănătoase ajută, de asemenea, la dezvoltarea creierului și a sistemului nervos.

CITESTE
Mousse de banane cu sirop de artar

Vitaminele și mineralele

Mamele care consumă cantități adecvate de micronutrienți, transmit copilului cantități adecvate. Dacă mama are un deficit de o vitamină sau de un mineral, creșterea copilului ei poate fi împiedicată.

Vitamina B12 este necesară pentru a susține dezvoltarea creierului și producția sănătoasă de globule roșii – alimentele non-vegetariene sunt o sursă bună de B12.

O mamă vegetariană poate lua în considerare un supliment sub îndrumarea medicului său. Iodul este un mineral critic în timpul sarcinii și alăptării. O mamă cu deficit de iod poate să nu fie capabilă să asigure o nutriție adecvată pentru dezvoltarea cognitivă și psihomotorie a copilului.

Sarea iodată este cel mai simplu mod de a include iod în alimentația dumneavoastră, alături de lapte, fructe de mare și ouă. Calciul și acidul folic sunt, de asemenea, necesare în cantitate adecvată.

Alimentele pe care trebuie să le mănânci și să le eviți când alăptezi
Dieta pentru mamele lipsite de mamă: Apa nu este, din punct de vedere tehnic, mâncare. Dar asigură o aprovizionare regulată cu lapte (Fotografie: iStock)

Unele preocupări comune ale mamelor care alăptează sunt:

1. Creșterea în greutate:

Alăptarea este cel mai bun mod de a pierde în greutate. Producția de lapte matern are nevoie de o mulțime de calorii, consumul de calorii adecvate din surse bogate în nutrienți vă va ajuta să rămâneți energizată și să pierdeți și greutatea în plus. Restricția calorică poate duce la reducerea producției de lapte și la o calitate slabă a aportului de nutrienți care poate afecta negativ sănătatea dumneavoastră și a copilului dumneavoastră.

CITESTE
Care sunt pericolele mușcăturii de furnică și ce trebuie făcut în acest caz?

2. Cât de mult lichid este necesar?

Hidratarea este de o importanță capitală pentru ca organismul nostru să funcționeze. Beți apă adecvată și lichide fără calorii, aproximativ 35-45 mls/ kg de greutate corporală, urmăriți culoarea urinei, dacă este închisă la culoare, beți mai multă apă. Administrarea de apă sau lichide înainte de hrănire ajută la producția de lapte.

3. Alimentele pe care le mănâncă o mamă afectează copilul

Tot ceea ce consumă mama poate trece la copil. Anumite alimente pot provoca dureri de colici la copil sau copilul poate, de asemenea, să izbucnească într-o erupție cutanată, dacă reușiți să identificați acești factori declanșatori evitați-i pe aceiași.

Alimentele pe care trebuie să le mănânci și să le eviți când alăptezi
Alegerea unei varietăți de alimente va ajuta la schimbarea aromei laptelui tău. (Credit foto: iStock

Alimente de evitat:

  • Alcool în laptele matern nu este sigur pentru copilul dumneavoastră. Evitați alcoolul până când vă alăptați copilul. Alcoolul face ca bebelușii să aibă o lipsă de energie și o serie de alte probleme de sănătate.
  • Cofeina: Engestia excesivă de cofeină sub formă de 4-10 cești de cafea sau ceai, băuturi răcoritoare, băuturi energizante, ciocolată poate provoca iritabilitate și tulburări de somn la copil. Un consum de 1-2 cești/zi este sigur.
  • Mercur: Mercurul poate intra în alimentația unei mame din pește poate fi foarte periculos. Asigurați-vă de sursa peștelui sau evitați-l cu totul.
CITESTE
Dermatită atopică (eczeme): Tratament și remedii la domiciliu

Producția adecvată de lapte este, de asemenea, o preocupare pentru unele mame. Anumite alimente sunt o sursă bogată de compuși numiți galactagogi, care ajută la inducerea, menținerea și creșterea producției de lapte la om.

Alegerea unei varietăți de alimente va ajuta la schimbarea aromei laptelui dumneavoastră, ceea ce înseamnă că atunci când bebelușul va fi pregătit pentru înțărcarea alimentelor va fi mai ușor.

Varietatea va asigura, de asemenea, că veți obține maximul de nutrienți în masa dumneavoastră. Hrănirea bebelușului este, de asemenea, un moment foarte satisfăcător din punct de vedere emoțional atât pentru mamă, cât și pentru copil, bucurați-vă de el.

Rămâneți în siguranță, Rămâneți sănătoși!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -
- Advertisement -top-shop.ro

Conținut exclusiv

- Advertisement -vegis.ro

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole

- Advertisement -