SănătateNutriție si Alimente7 sfaturi de dietă pentru a crește părul în mod natural -...

7 sfaturi de dietă pentru a crește părul în mod natural – ce spun experții

Părul lung și frumos este visul fiecărei fete, dar și al băieților! Cum să crească părul, cum să menții părul sănătos, cum să oprești căderea părului, cum să tratezi mătreața etc. sunt unele dintre întrebările comune pentru care oamenii continuă să caute răspunsuri.

Există multe produse care pot da rezultate bune, dar rezultatele nu sunt de cele mai multe ori permanente și vă pot face o gaură în buzunar. Există modalități de a vă crește părul în mod natural, dar trebuie să aveți răbdare și să urmați regimul cu religiozitate.

Dar, mai întâi, să începem prin a înțelege câteva fapte fiziologice de bază despre păr. Fiecare fir de păr are un fir propriuzis de păr și o rădăcină.

Tulpina iese din piele, în timp ce rădăcina rămâne în stratul cel mai profund al pielii. Cu toții ne naștem cu un număr de foliculi de păr care rămâne constant pe tot parcursul vieții noastre. Foliculii de păr de pe capul nostru sunt în număr de aproximativ 100.000, potrivit Academiei Americane de Dermatologie.

Rădăcina părului primește nutriție din sângele care circulă în scalp, ajutând părul să crească. A pierde aproximativ 50-100 de fire de păr zilnic este un proces normal al organismului. Glandele sebacee care înconjoară rădăcina părului acoperă foliculul de păr cu ulei, făcându-l strălucitor și lucios.

CITESTE
Beneficiile și daunele granola
Dieta pentru creșterea părului: Există o serie de alimente pe care le puteți adăuga la dietă.

Acum, revenind la întrebarea “cum să crească părul mai repede și mai sănătos?”“. Răspunsul este da, puteți crește părul în mod natural. Genetica joacă un rol major în sănătatea și creșterea părului, dar putem susține sănătatea părului prin adoptarea unor strategii simple de alimentație bună.

Iată 7 sfaturi simple pentru a vă crește părul cu o dietă corectă:

1. Dieta bogată în proteine

O dietă bogată în proteine joacă un rol important în creșterea părului. Părul este format în proporție de 95% din cheratină (o proteină) și 18 aminoacizi (blocuri de construcție ale proteinelor). Consumul de proteine sănătoase ajută la creșterea părului, în timp ce deficitul de proteine poate duce la o creștere lentă a părului și îl face mai slab.

O dietă cotidiana este deosebit de deficitară în proteine; mâncăm o mulțime de carbohidrați, dar uităm de proteine. Surse bune de proteine sunt ouăle, laptele, paneer, iaurtul, brânza, puiul, carnea de pasăre și anumite cereale precum Quinoa.

7 sfaturi de dietă pentru a crește părul în mod natural
Dieta pentru creșterea părului: Quinoa este o sursă bună de proteine vegetariene.

2. Consumați alimente bogate în biotină

CITESTE
9 Beneficii ale uleiului de cocos care îți pot îmbunătăți sănătatea

Biotina este o vitamină B și este asociată cu creșterea sănătoasă a părului. Lintea este o sursă bună de biotină, la fel ca și migdalele, nucile și legumele precum conopida și morcovii. De asemenea, lintea și nucile se adaugă la proteinele din dieta zilnică.

3. Alimente bogate în fier

Deficitul de fier duce la o slabă aprovizionare cu oxigen a țesuturilor noastre și acest lucru include și foliculii de păr. În plus față de fier, un alt factor – feritina este, de asemenea, important pentru creșterea părului și a cărui deficiență a fost legată de căderea părului și creșterea slabă.

Fierul poate fi găsit în carne, carne de pasăre, ouă și legume cu frunze verzi, fructe precum Guava. Suplimentarea ar trebui să se facă numai sub îndrumarea unui medic.

7 sfaturi de dietă pentru a crește părul în mod natural
Dieta pentru creșterea părului: Încercați alimente bogate în fier pentru creșterea părului.

4. Adăugați mai multe vitamine, cum ar fi B12, B6 și folați

Vitaminele joacă un rol major în prevenirea și ameliorarea anemiilor, prin urmare, consumul zilnic va ajuta la menținerea unui flux de nutrienți către foliculii de păr robust și va menține părul și scalpul sănătoase. Rajma, fasolea, cerealele integrale și laptele sunt surse bune de vitamine B.

CITESTE
Este Yoga bună pentru refluxul de acid și arsuri la stomac?

5. Acizi grași Omega-3

Acizii grași Omega-3 joacă un rol important în sănătatea părului. Aceste uleiuri sunt importante pentru o piele sănătoasă și, prin urmare, ajută la menținerea sănătății scalpului. Scalpul uscat poate duce la o creștere slabă a părului. Grăsimile Omega-3 sunt abundente în peștele gras, semințele de in și nucile.

7 sfaturi de dietă pentru a crește părul în mod natural
Dieta pentru creșterea părului: Suplimentați-vă dieta cu o cantitate bună de Omega-3.

6. Alimente bogate în vitamina C

Vitamina C este probabil cel mai important nutrient pentru sănătatea pielii. Un scalp sănătos asigură o creștere sănătoasă a părului. În plus, vitamina C este esențială pentru absorbția fierului și prevenirea anemiilor. Așadar, umpleți-vă zilele cu citrice, ardei gras, apă proaspătă cu lămâie și multe altele.

7. Includeți în alimentație alimente bogate în zinc

Zincul este un mineral care este necesar în cantități foarte mici, dar care este crucial pentru o mulțime de procese esențiale din corpul nostru. În cazul sănătății părului, se spune că zincul ajută la menținerea sănătății foliculilor de păr.

Este, de asemenea, folosit de corpul nostru pentru legarea proteinelor. Cerealele integrale, leguminoasele, alunele, semințele de floarea-soarelui sunt o sursă bogată de zinc.

CITESTE
Rețetă de burger vegetarian
7 sfaturi de dietă pentru a crește părul în mod natural
Dieta pentru creșterea părului: Zincul poate fi găsit într-o serie de alimente.

În timp ce o dietă bună și sănătoasă va ajuta la creșterea părului, există cu siguranță și alte puncte de care trebuie să țineți cont:

  • Dietele de criză sau urmarea dietelor la modă care restricționează alegerile alimentare au un efect dăunător asupra stării nutriționale a corpului nostru, ceea ce, la rândul său, va cauza un păr nesănătos.
  • Utilizarea excesivă a substanțelor chimice și a căldurii pe păr va provoca, de asemenea, daune. Ne place să ne colorăm părul și ne place să ne coafăm părul, dar prea mult s-ar putea să nu fie cel mai bine.
  • Masajul cu un ulei bun este revigorant pentru păr. Îmbunătățește fluxul sanguin și întinerește rădăcinile. Așadar, nu-l ratați.

Mănâncă bine, ține stresul la distanță și fă exerciții fizice – este aceeași formulă pentru sănătatea generală.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole