SănătateNutriție si Alimente7 obiceiuri alimentare sănătoase pentru femeile cu sindromul ovarelor polichistice

7 obiceiuri alimentare sănătoase pentru femeile cu sindromul ovarelor polichistice

Este probabil ca o persoană cu sindromul ovarelor polichistice (SOPC) să fi fost sfătuită să consume anumite alimente care îi fac bine și anumite alimente pe care ar trebui să le evite pentru a menține greutatea scăzută și nivelul hormonilor sub control.

Adevărul este că, nu există grupuri de alimente care să fie evitate sau consumate în cantități mari. Este vorba doar de a face alegerea potrivită la momentul potrivit și în cantitatea potrivită.

7 obiceiuri alimentare sănătoase pentru femeile cu SOPC
7 obiceiuri alimentare sănătoase pentru femeile cu sindromul ovarelor polichistice

7 obiceiuri alimentare sănătoase cu sindromul ovarelor polichistice:

1. Nu trebuie să renunțe la gluten

Multe femei încearcă să urmeze o dietă fără gluten, crezând că le va ajuta la pierderea unor kilograme în plus. Cu toate acestea, nu există niciun studiu științific care să dovedească acest lucru. În general, se slăbește mâncând mai puține calorii în general.

CITESTE
Năutul: Beneficii nutriție dietă și rețete riscuri

Unele femei cu SOPC au boala celiacă sau sensibilitate la gluten. Pentru acele femei, evitarea glutenului poate reduce simptomele și, prin urmare, le poate ajuta să se simtă mai bine. Dar nu toate femeile trebuie să adopte o dietă fără gluten.

2. Produsele lactate pot fi consumate

Mulți le sfătuiesc pe femeile cu SOPC să evite produsele lactate. Cu toate acestea, laptele și produsele pe bază de lapte sunt bogate în calciu și proteine. Poate crește nivelul androgenilor și al insulinei, dar o cantitate limitată nu strică niciodată. Așadar, nu trebuie să evite complet produsele lactate. Porții mici pe săptămână ar fi în regulă dacă nu are nicio alergie.

3. Mănâncă un mic dejun mai mare pentru a îmbunătăți nivelul hormonal

Femeile cu SOPC ar trebui să ia micul dejun ca un rege, prânzul ca o regină și cina ca un cerșetor. Mâncatul unui mic dejun mai mare este posibil să îmbunătățească sensibilitatea la insulină și să scadă nivelul de androgeni. De asemenea, vă menține sătulă pentru o bună parte a zilei.

4. Au voie să manance fructe

Fructele sunt bogate în vitamine importante, minerale, fibre și antioxidanți care oferă o serie de beneficii femeilor cu SOPC. Alegeți fructe precum merele, afinele, căpșunile etc. care au coaja pe ele. Astfel de fructe tind să aibă un indice glicemic mai mic decât fructele care nu au coaja pe ele, cum ar fi ananasul, pepenele roșu etc.

CITESTE
Epilarea cu laser: este curată și permanentă?

5. Își pot satisface pofta de dulce

Se recomandă ca deserturile și dulciurile să fie evitate de femeile cu sindromul ovarelor polichistice, dar acestea pot fi savurate în cadrul unei diete SOPC dacă sunt consumate cu moderație.

Un cub de ciocolată neagră de 70% poate satisface poftele dulci și este, de asemenea, bogată în antioxidanți care nu va face rău. Așa că dați-i drumul și satisfaceți-vă poftele dulci din când în când, dar cu moderație.

6. Concentrați-vă pe alimentele cu acizi grași omega-3

Acizii grași omega-3 sunt prezenți în peștele gras, cum ar fi somonul și sardinele, precum și în semințele de chia. Acești acizi grași sunt sănătoși pentru inimă și antiinflamatori.

Omega-3 ajută la reglarea nivelurilor de hormoni care afectează secreția de testosteron. Prin urmare, alimentele bogate în acizi grași omega-3 se pot dovedi a fi excelente pentru femeile cu sindromul ovarelor polichistice.

7. Evită doar alimentele care tind să te deranjeze

Toată lumea are unele alimente pe care nu le poate tolera sau care o deranjează. Este important să te informezi despre acele intoleranțe sau sensibilități alimentare care îți provoacă tulburări gastrointestinale după ce le consumi, cum ar fi balonare, gaze sau indigestie.

CITESTE
7 superalimente sănătoase pentru a menține femeile sănătoase și puternice

Ar trebui să evitați acele alimente, deoarece nu vă vor ajuta la recuperarea SOPC și ar acționa ca o barieră în dieta dumneavoastră prietenoasă cu sindromul ovarelor polichistice.

Disclaimer: Acest conținut, inclusiv sfaturi, oferă doar informații generice. Nu înlocuiește în niciun caz opinia medicală calificată. Consultați întotdeauna un specialist sau propriul medic pentru mai multe informații.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole