SănătateBunăstare5 Acțiuni practice pentru a dezvolta stima de sine

5 Acțiuni practice pentru a dezvolta stima de sine

Stimularea stimei de sine și a încrederii în sine nu ne transformă automat în supereroi, dar este primul pas pentru a face față provocărilor zilnice și celor mai ambițioase obiective.

O stimă de sine scăzută poate fi un obstacol uriaș în calea spre visele și obiectivele noastre. Când încetăm să mai credem în noi înșine, în potențialul și în abilitățile noastre, lumea exterioară și cei din jurul nostru încep să ia decizii care ar trebui să fie luate doar de noi.

Vestea bună este că nivelul nostru de stimă de sine nu este scris în genele noastre. Nu poți alege culoarea ochilor sau a părului, dar poți învăța oricând să te respecți mai mult, să-ți recunoști limitele și să-ți apreciezi punctele forte. Așa este, puteți învăța să vă creșteți stima de sine.

Iată 5 acțiuni practice care, în cazul meu, s-au dovedit deosebit de eficiente pentru creșterea încrederii în sine:

Aveți grijă de aspectul dumneavoastră.

Întotdeauna am preferat esența în locul aparenței, dar îngrijirea, îmbunătățirea aspectului fizic și a modului în care ne îmbrăcăm poate avea un impact major asupra stimei de sine. Uneori, atunci când ne simțim deprimați și ieșiți din formă, o mică activitate sportivă, un duș plăcut și piesa noastră vestimentară preferată sunt un avantaj pentru a ne spori încrederea în noi înșine.

CITESTE
De ce este important să stabilești limite în relații? 8 chei despre cum să o faci

Gândește-te din nou la tine însuți.

Îngrijirea aspectului nostru nu numai că ne face să ne simțim mai bine, ci ne ajută să ne creăm o nouă imagine despre noi înșine. O mare parte din nivelul nostru de stimă de sine este legată de imaginea pe care ne-o proiectăm în minte. Această imagine nu este întotdeauna reală și adesea avem tendința de a acorda mai multă importanță defectelor noastre decât punctelor noastre forte și avantajelor noastre.

Această imagine nu este fixată în piatră: pentru a afla cum să ai stimă de sine, editează-o ca și cum ai avea la dispoziție unul dintre acele programe de retușare digitală. Nu este vorba de a ne minți pe noi înșine, ci, dimpotrivă, de a ne echilibra punctele forte și defectele pentru o mai bună stimă și valoare de sine.

Învățați să vă definiți obiectivele

O altă componentă importantă a stimei noastre de sine este legată de obiectivele pe care le atingem.

În anumite momente, viețile noastre par a fi punctate de eșecuri continue care ne fac să ne pierdem stima de sine; cauzele pot fi multiple: ghinionul (mult mai puțin decât credem), lipsa noastră de autodisciplină (adesea, dar nu întotdeauna), amânarea continuă și obstacolele inevitabile pe care nu le-am anticipat.

CITESTE
Încrederea în sine: Mă plac mai mult acum decât acum 10 ani

Cu toate acestea, deseori nu reușim să ne atingem obiectivele din cauza modului în care le definim. Obiectivele mai bune ne pot conduce la rezultate mai bune și, în consecință, la o mai bună stimă de sine.

Scrieți un jurnal personal

De cele mai multe ori ne amintim foarte bine eșecurile și avem tendința de a ne uita succesele și punctele forte. De aceea, un jurnal personal, în care să ne adunăm zilnic gândurile și experiențele (pozitive și negative), ne poate ajuta să avem o imagine mai obiectivă a realizărilor noastre din trecut și să avem o percepție diferită a stimei de sine și a valorii noastre.

Cunoașterea de sine, a ceea ce ați înfruntat deja și a modului în care ați ieșit din această situație, poate fi un impuls fundamental pentru creșterea încrederii în sine.

Vorbește încet

Nu voi înceta niciodată să fiu uimit de modul în care corpul și gesturile noastre ne influențează mintea și viceversa. O zicală americană celebră spune “fake it till you make it” (prefă-te până reușești): aceasta înseamnă că, chiar înainte de a avea o stimă de sine ridicată, ar trebui să te prefaci că te comporți ca o persoană foarte încrezătoare.

CITESTE
`Chance` Chanel - parfumul unei femei de afaceri

Aveți exemple practice? Încercați să vorbiți încet: cei care vorbesc într-un mod ferm și calm arată că stăpânesc pe deplin subiectul și că nu trebuie să se grăbească pentru a-și exprima opinia.

“Când credem în noi înșine, putem experimenta curiozitatea, fericirea, surpriza și toate acele emoții care ne fac profund umani.”

E.E. Cummings.

Din experiența dumneavoastră, ce acțiuni v-au permis să vă creșteți încrederea în sine? Dacă vrei, împărtășește-le în comentarii, ei bine… întotdeauna dacă te crezi în stare! 😉

Ps. Sper ca strategiile pe care le-am propus să vă ajute cu adevărat să recâștigați câțiva “centimetri” pentru nivelul de stimă de sine. Totuși, aș vrea să fiu extrem de clar asupra unui aspect: stima de sine nu este o prăjitură preambalată pe care o putem coace într-un sfert de oră amestecând 3-4 ingrediente.

Pentru a crede din nou în noi înșine, trebuie să parcurgem un drum treptat, alcătuit din provocări zilnice.

Urmărește-ne și pe:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acces la conținut Premium 100% Gratuit

OBȚINEȚI ACCES COMPLET ȘI EXCLUSIV LA CONȚINUTUL PREMIUM

SUSȚINEȚI JURNALISMUL NONPROFIT

ANALIZA DE SPECIALITATE ȘI TENDINȚELE EMERGENTE ÎN DOMENII DE INTERES

WEBINARE VIDEO DE ACTUALITATE

Obțineți acces nelimitat la conținutul nostru EXCLUSIV și la arhiva noastră de povești ale abonaților.

- Advertisement -

Conținut exclusiv

- Advertisement -

Ultimele articole

- Advertisement -

Mai multe articole